دوره کشت سلولی

کارگاه کشت سلولی

دوره کشت سلولی فنی حرفه ای

دوره کشت سلولی فنی حرفه ای، شغلي است از حوزه بيوتكنولوژي كه داراي شايستگي هايي از قبيل:
۱- استحصال سلول هاي بنيادي از منابع مختلف
۲- پاساژ و انجماد مولكولي
۳- تهيه محيط كشت جهت تغذيه و
رشد بهينه سلول ها 
۴- ساخت محلول هاي شيميايي مورد نياز براي كارهاي مولكولي

۵- استخراج RNA ،DNA از منابع
سلولي مختلف
۶- آناليزهاي مولكولي
۷- بررسي پتانسيل پر توان بودن سلول ها و خود بازسازي آنها
۸-در بكارگيري عوامل ريخت زا جهت تمايز سلولي مي باشد .

 با پژوهشگران زمينه هاي سلولي و مولكولي، ژنتيك، مهندسي ژنتيك و بيوتكنولوژي در ارتباط مي باشد.

شرکت در دوره کشت سلول شما را با مفاهیم ناب و جدیدی آشنا خواهد کرد. شما کار در محیط آزمایشگاه سلولی و شیوه های کشت سلول برای اهداف مختلف را خواهید آموخت و مستقیما آماده ورود هدفمند به بازار کار خواهید شد. 

دوره کشت سلول چیست؟

کشت سلول یکی از مهمترین تکنیک های آزمایشگاهی می باشد که از آن در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تولید واکسن، تولید دارو، تولید محصولات زیست فناوری و درمان بیماری های صعب العلاج مانند سرطان استفاده می شود. کاربردهای کشت سلول بسیار زیاد است. فرآیند کشت سلول روی سلول های گیاهی، انسانی و جانوری انجام می شود. به کمک کشت سلول می توان از کشتار بی رویه حیوانات آزمایشگاهی در تست محصولات آرایشی بهداشتی جلوگیری به عمل آورد و اقدام به تست انواع دارو ها روی سلول های کشت شده نمود. حرفه ای ترین دوره تخليص RNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

دوره کشت سلولی فنی حرفه ای

ژن درمانی، ترمیم بافت از دست رفته به کمک سلول های بنیادین، تولید محصولات پروتئینی، تولید آنتی بادی، مهندسی ژنتیک و ویروس شناسی همگی از کاربردهای مهم کشت سلول هستند. شما با شرکت در دوره کشت سلول خواهید آموخت که چگونه می توانید قدم در مسیر تحقیقات پزشکی و بیولوژیکی بگذارید و فعالیت حرفه ای خود را در این عرصه آغاز کنید. حرفه ای ترین دوره كارشناس پژوهش در علوم پايه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

فرصت های شغلی برای کشت سلول

فرصت های شغلی برای کشت سلول را می توان شامل کار در بیمارستان هایی دانست که در حوزه کشت سلول بند ناف فعالیت می کنند و از این طریق اقدام به راه اندازی بانک سلول بنیادی جنینی و تهیه کاریوتایپ و سیستم های تلقیح مصنوعی برای درمان ناباروری نموده اند. شما می توانید در بخش هایی مانند کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه و بخش آزمایشگاهی مشغول به کار شوید.

 

دوره آموزشی کشت سلول

مراکزی مانند مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، شرکت های دانش بنیان، مراکز پژوهشی، مراکز درمان ناباروری، جهاد کشاورزی، شرکت های داروسازی، واکسن سازی و آزمایشگاه های ژنتیک همگی از جمله مراکزی هستند که فرصت های شغلی برای کشت سلول را فراهم می کنند.

 

هدف از دوره کشت سلول

در دوره کشت سلول شما با مفاهیم بنیادی این حوزه آشنایی پیدا خواهید کرد. مطمئنا دانشجویان کارشناسی و یا حتی دانشجویان ارشد در رشته های ژنتیک، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی و تغذیه و کشاورزی علیرغم نیاز به مدرک دانشگاهی، به مهارت های عملی برای ورود به حوزه های کاری نیاز دارند. به ویژه اگر هدف شان فعالیت در حوزه کاری کشت سلول باشد. هدف از دوره کشت سلول در آموزشگاه بهفرنیا آموزش اصول کشت سلولی مطابق با نیازهای بازار کار می باشد.

آموزش GLP، آموزش شیوه استریل کردن اتاق کشت، آشنایی با تکنیک های کشت سلولی، آشنایی با انواع محیط کشت، شیوه های شمارش سلولی، پاساژ کردن محیط کشت، سنجش میزان سمیت، آشنایی با GMP، روش های انجام آزمایش MTT، آنالیز داده ها و شناخت انواع تجهیزات و شیوه کار با آن ها همگی از مفاهیمی است که در این دوره آموزش داده می شود. حرفه ای ترین دوره آموزش مهارت های پزشکی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

چرا آموزشگاه بهفرنيا را انتخاب كنيم؟؟

١-تدريس توسط هيئت علمی دانشگاه های برتر

٢-امكان خدمات مشاور در كنار آموزش(فعاليتهای آموزشی و پژوهشی)

٣-انجام بخشهای تئوری و فعاليتها و دورهای عملی در آزمايشگاه دانشگاه

٤-استفاده از نرم افزارهای تخصصی

٥-ارائه مدرك معتبر از دانشگاه شهيد بهشتی همراه

٦-دريافت مدرك معتبر كارورزی از بيمارستان

٧-دريافت مدرك معتبر فنی و حرفه ای قابل ترجمه با مهر دادگستری

برای کسب مهارت نیاز به مشاوره دارید؟

مزایای شرکت در دوره کشت سلول

مطمئنا ورود قدرتمند به بازار کار در عصر امروز نیاز به دارا بودن مهارت های ویژه دارد. شما برای فعالیت در جایگاه های شغلی نیاز به تخصص و دانش دارید. به ویژه اگر هدفتان دستیابی به موقعیت های شغلی حرفه ای تر در سطوح بالا باشد. 

قیمت دوره کشت سلول

یکی از مهمترین مزایای شرکت در دوره کشت سلول آموزشگاه بهفرنیا آشنایی با سرفصل های جامع و فراگیر این دوره می باشد. شما در واقع با مفاهیمی آشنایی پیدا خواهید کرد که به طور مستقیم در محیط کار بدان نیاز خواهید داشت. هیچ کدام از سرفصل های این دوره بلااستفاده نخواهد بود. از طرفی شما می توانید در پایان دوره کشت سلول اقدام به اخذ مدرک فنی و حرفه ای نمایید که دارای اعتبار بالایی می باشد. بهره مندی از دانش و تخصص اساتید حرفه ای و اقتصادی بودن قیمت دوره از دیگر مزایای شرکت در دوره کشت سلول محسوب می شوند. حرفه ای ترین دوره تكثيركننده حيوانات آزمايشگاهی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

سرفصل های دوره کشت سلول

سعی ما در دوره کشت سلول آموزشگاه بهفرنیا بر این بوده تا عمده سرفصل های این حوزه را تحت پوشش قرار دهیم. این دوره شامل سرفصل های تئوری و سرفصل های عملی در بخش های مقدماتی و پیشرفته می باشد تا شما به شکلی عمیق با مفاهیم این حوزه آشنا شوید. بدیهی است که برای درک عمیق اصول و مبانی پیشرفته کشت سلول نیاز است که مفاهیم مقدماتی را به خوبی درک کرده باشید. در این بخش تعدادی از مهمترین سرفصل های دوره کشت سلول را عنوان کرده ایم تا با مفاهیم آموزشی این دوره آشنایی پیدا کنید؛

دوره کشت سلول

  • آشنایی با تاریخچه کشت سلول؛
  • آشنایی با انواع کشت سلول چسبنده و کشت سلول سوسپانسیون؛
  • مفاهیم تمایز سلول؛
  • اصول و مبانی کار در آزمایشگاه کشت سلول؛
  • آشنایی با آلودگی های کشت سلول؛
  • آشنایی با تکنیک ها و روش های کشت سلول؛
  • چگونه با سلول های کشت شده کار کنیم؛
  • آشنایی با بانک های سلولی جهان؛
  • آشنایی با مفاهیم سلول های بنیادین؛
  • آشنایی با سلول های استرومایی مزانشیمی؛
  • آشنایی با آزمایش MMT؛
  • آشنایی با آنتی بیوتیک ها، سرم ها و supplements؛

دوره کشت سلول با مدرک فنی و حرفه ای

  • آشنایی با تکنیک های درمانی در حوزه کشت سلول؛
  • آشنایی با GMP؛
  • شناخت انواع تجهیزات و ابزار آزمایشگاه کشت سلول؛
  • استریلیزاسیون محیط آزمایشگاه کشت سلول؛
  • آماده سازی محیط کشت؛
  • شیوه کار تحلیل سلول ها زیر میکروسکوپ؛
  • دفریز و پاساژ محیط کشت؛
  • آشنایی با روش سنجش میزان سمیت؛
  • روش های انجماد و ذوب سلول های کشتی؛
  • کشت اولیه گلبول های سفید PBMC با استفاده از فایکول؛
  • شیوه شمارش سلول های زنده؛
  • چگونه با انتخاب و جداسازی خالص سازی کشت سلول را انجام دهیم؛
  • کشت سلول انسانی و حیوانی؛
  • تحلیل و ارزیابی سلول های دارای رنگ آمیزی آلکالین فسفاتاز؛
  • سلول های تپنده قلبی.

دوره کشت سلول با مدرک فنی و حرفه ای

در پایان دوره کشت سلول شما این فرصت را دارید تا در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنید و با عبور از فیلتر این سازمان موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه ای شوید. مطمئنا شرکت در دوره کشت سلول با مدرک فنی و حرفه ای می تواند مسیر کاری درخشانی را در آینده برای شما رقم بزند. به ویژه که این روزها کارفرمایان تمرکز ویژه ای روی مهارت ها و توانمندی های افراد دارند. حرفه ای ترین دوره آزمایشگر PCR-RT.PCR را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

دوره کشت سلول با مدرک قابل ترجمه

مدرک فنی و حرفه ای اخذ شده در پایان دوره کشت سلول قابلیت ترجمه را دارد. بنابراین شما می توانید برای اهدافی چون مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی از این مدرک استفاده کنید. مدرک فنی و حرفه ای در حدود 190 کشور جهان دارای اعتبار می باشد بنابراین می توانید از اعتبار این مدرک در سایر کشورها بهره مند شوید.

دوره کشت سلول فنی حرفه ای

شما می توانید به عنوان یک کارشناس کشت سلول در کشورهای خارجی مشغول به کار شوید و از مزایای اعتبار این مدرک برخوردار گردید. معمولا زمان اخذ بورس های تحصیلی پرونده تحصیلی افراد به همراه دوره های معتبری که در آن شرکت کرده اند بررسی می شود. یقینا مدرک فنی و حرفه ای می تواند یک امتیاز مثبت برای شما در اخذ بورسیه تحصیلی باشد.

نحوه ثبت نام دوره کشت سلول

برای ثبت نام در دوره کشت سلول در برخی مجموعه ها ارائه مدرک دانشگاهی نیاز است و برخی دیگر از مجموعه ها این پیش نیاز را شامل نمی شوند. بنابراین قبل از شرکت در دوره کشت سلول در مورد پیش نیازهای دوره مطلع شوید. برای ثبت نام در دوره کشت سلول آموزشگاه بهفرنیا کافیست مدارک هویتی تان را ارائه دهید، فرم های ثبت نام را تکمیل کنید و فیش واریزی پرداخت شهریه دوره را نیز ضمیمه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام دوره کشت سلول در آموزشگاه بهفرنیا می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت دوره کشت سلول

دانشجویان و علاقه مندانی که تمایل به فعالیت در حوزه کشت سلول دارند لازم است که در دوره کشت سلول شرکت کنند. مفاهیم بسیار مفید و کاربردی در این دوره آموزش داده می شود که یقینا در محیط کار نیازتان خواهد شد. بی شک مفاهیم این دوره را در هیچ کلاس دانشگاهی آموزش نخواهید دید. هدف ما از برگزاری دوره کشت سلول آموزش مفاهیم بنیادی آمیخته با تکنیک های عملی می باشد به نحوی که شما را برای محیط کار آماده کنیم. 

کارگاه کشت سلول

قیمت دوره کشت سلول به تعداد و نوع سرفصل های تحت پوشش دوره بستگی دارد. برخی دوره ها صرفا محتوای مقدماتی را پوشش دهی می کنند با این حال ما در آموزشگاه بهفرنیا تمام سعی خود را بر این گذاشته ایم تا تخصصی ترین مفاهیم را در حوزه کشت سلول به صورت تئوری و عملی به علاقه مندان آموزش دهیم. طول دوره، تعداد جلسات و تعداد ساعات دوره موضوع مهم دیگری است که در قیمت دوره کشت سلول تاثیرگذار است. هر چند که بالا بودن تعداد جلسات به شرطی مفید خواهد بود که تعداد سرفصل های تحت پوشش نیز جامع و فراگیر باشد. حرفه ای ترین دوره کمک پرستار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

دوره کشت سلولی

دوره کشت سلول اساسا دارای واحدهای عملی می باشد بنابراین قسمت مهمی از این دوره به صورت حضوری برگزار می شود با این حال ممکن است برخی مجموعه ها برای کاهش هزینه ها تعدادی از جلسات تئوری را به صورت غیر حضوری برگزار کنند. میزان مهارت، تخصص و دانش استاد، جزوات و کتاب هایی که در طول دوره ارائه می شود و اعتبار مدرک پایان دوره همگی از دیگر مواردی هستند که قیمت دوره کشت سلول را تحت تاثیر قرار می دهند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دوره کشت سلول در آموزشگاه بهفرنیا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نمونه مدرک دوره های علوم آزمایشگاهی فنی و حرفه‌ای ، از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بهفرنیا

سوالات متداول دوره تخليص RNA | دوره استخراج RNA

دوره تخليص RNA سی (30) ساعت می باشد.

بله، پس از گذراندن دوره ی آموزشی مدرک آموزشگاه که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای نیز هست برای شما صادر می گردد.

بسیاری از کشورها جهت پذیرش اقامت و مهاجرت مدارک فنی و حرفه ای را بعنوان امتیاز برای متقاضیان در نظر میگیرند. این مدارک قابل ترجمه رسمی می باشند که به تایید قوه قضاییه نیز رسیده است و این مدارک به علت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) در دنیا معتبر می باشد.

بله آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای می باشد و شما می توانید در سایت فنی حرفه ای استعلام آموزشگاه بهفرنیا را دریافت کنید.

برای افرادی که از شهرستان تشریف میارن دوره های فشرده و فول تایم در یک هفته بدون دریافت مبلغ اضافی برگزار میشود.

خود آموزشگاه خوابگاه مستقل ندارد ولی با چند خوابگاه همکاری می کند و کاراموزان را با قیمت مناسب به خوابگاه های مربوطه معرفی می کند.

بله وجود دارد. مترو – تاکسی و اتوبوس.

بله، اساتید آموزشگاه بهفرنیا بعنوان آزمونگر چندین حرفه سازمان فنی و حرفه‌ای و با سابقه تدریس در دانشگاه و مراکز آموزشی می‌باشند.

50% تخفیف ( رزرو کنید)