دوره استخراج RNA

دوره تخليص و استخراج RNA

یکی از اساسی ترین پیش نیازهای ضروری و در فرایندهایی مانند PCR، RT-PCR، آنالیز ترانسکریپتوم با استفاده از توالی ‌یابی، آنالیز Array، سنتز cDNA و نورترن بلاتینگ را می توان استخراج RNA دانست. استخراج RNA پروسه ای است که در طی آن RNA یک نمونه هموژنیزه شده را جداسازی و تصفیه می کنند. این تکنیک در مهندسی ژنتیک، بیولوژی، بیوتکنولوژی و آزمایش های زیستی مولکولی نقش بسیار موثری دارد. در دوره تخليص RNA شرکت کنندگان با مراحل استخراج RNA که شامل برداشت بافت، همگن سازی، جداسازی فازها، رسوب سازی، شستشوی RNA، محلول سازی و تجزیه و تحلیل میباشد آشنایی کامل پیدا می کنند.

 

مطمئنا شرکت در دوره تخليص RNA اطلاعات زیادی به شما در حوزه فرایندهای آزمایشگاهی ژنتیکی خواهد افزود؛ اطلاعاتی که بی شک در هیچ واحد دانشگاهی بدان دسترسی نخواهید داشت. شرکت در دوره استخراج RNA مختص افرادی است که علاقه مند به فعالیت در حوزه های تحقیقاتی و آزمایشگاهی هستند. علم ژنتیک در ایران در آغاز راه درازی است و باید به هر طریق کاستی های دوره های دانشگاهی را مرتفع نمود. تحقیقات ژنتیکی در ایران در حال گسترش می باشد و اگر می خواهید در این حوزه حضوری پر رنگ و ثمربخش داشته باشید بی شک دوره استخراج RNA به شما در این مسیر بسیار کمک خواهد کرد.

 

دوره بیوتراپی در واقع یکی از تکنیک های اصولی برای کمک به بدن افراد در راستای افزایش مقاومت جهت مبارزه با بیماری سرطان است.

فرصت های شغلی برای تخليص RNA

علم ژنتیک در ایران و جهان جزو یکی از علوم نوپا اما قدرتمند محسوب می شود که فضای وسیعی برای علاقه مندان جهت فعالیت در این عرصه فراهم آورده است. از جمله مهمترین فرصت های شغلی برای تخليص RNA می توان به فرصت های شغلی در شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

شرکت های دانش بنیان این روزها بی وقفه در حال تلاش برای ارتقای جایگاه ایران در بین کشورهای در حال توسعه هستند و کما اینکه به موفقیت های درخشانی دست یافته اند. فعالیت های تحقیقاتی ژنتیکی تنها فرصت شغلی شما در این حوزه نیست، شما می توانید فرصت های شغلی دیگری همچون استخدام در وزارت‌ جهاد کشاورزی‌، مراکز پژوهشی‌ وزارت‌ علوم‌، آزمایشگاه های ژنتیک، آزمایشگاه های بیوتکنولوژی، انستیتو پاستور و مراکز تحقیقاتی‌ وزارت‌ بهداشت‌ و درمان‌ را پیش روی خود داشته باشید.

برای شرکت در دوره تکنولوژی زیبایی پوست با کارشناسان ما در تماس باشید.

فعالیت در بیمارستان های ژنتیک، کلینیک ها و مطب های خصوصی، صنایع دارویی و موسسات تحقیقات کشاورزی و پزشکی قانونی نیز از دیگر فرصت های شغلی برای استخراج RNA می باشد. بد نیست بدانید به دلیل نوپا بودن این حوزه در ایران شما رقبای کمی برای استخدام دارید بنابراین کافیست در کسب مهارت توانا و کوشا باشید که بتوانید بهترین موقعیت های شغلی را به دست آورید. شرکت در دوره استخراج RNA آموزشگاه بهفرنیا این امکان را به شما می دهد تا برای استخدام در بهترین موقعیت های شغلی گامی راسخ بردارید.

برای کسب مهارت نیاز به مشاوره دارید؟

هدف از دوره استخراج RNA

در دوره تخليص RNA انواع تکنیک های استخراج RNA آموزش داده می شود. این تکنیک ها شامل تکنیک های دستی و یا با استفاده از کیت می شود که در طی آن ها مزایا و معایب هر کدام را متوجه خواهید شد. روش های الکتروفورز  و اسپکتروفتومتری  جزو مهمترین روش هایی هستند که بدون دانستن آن ها نمی توانید قدم به این عرصه خطیر گذارید. هدف از دوره تخليص RNA آشنایی شرکت کنندگان با مبانی و اصول این حرفه می باشد به نحوی که بتوانند در بازار کار فعالیت موثر و نتیجه بخشی داشته باشند.

درمان بسیاری از بیماری ها در عصر جدید به کمک تکنولوژی ها و علوم پیشرفته میسر شده است. استخراج RNA یکی از مهمترین مباحث حوزه ژنتیک می باشد که با هدف درمان و اصلاح ژنتیکی انجام می شود. RNA را از بافت بدن، سلول ها، مایعات بدن، خون و سلول ها جداسازی می کنند. با این حال موانعی بر سر راه آزمایشگران وجود دارد که یکی از نمونه موانع موجود حضور آنزیم ریبونوکلئاز می باشد. هدف از دوره استخراج RNA تربیت و پرورش آزمایشگرانی است که بتوانند با چالش های این مسیر مقابله کنند و توانمندی های بالایی را در عرصه ژنتیک به نمایش بگذارند. 

حرفه ای ترین دوره تکنسین داروخانه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

مزایای شرکت در دوره تخليص RNA

روش های استخراج DNA کاملا با روش های استخراج RNA متفاوت و البته به مراتب دشوارتر است. بنابراین باید این دوره را به طور جداگانه شرکت کنید. RNA مولکول زیستی تک رشته و DNA دو رشته ای است. از مهمترین مزایای شرکت در دوره تخليص RNA آشنایی با این تفاوت ها و درک دقیق آن ها می باشد. شما با شرکت در دوره استخراج RNA از محضر اساتید خبره و کارآزموده این حوزه بهره مند خواهید شد که خود یک امتیاز بزرگ برای ادامه این مسیر است. بی شک بهره مندی از تخصص و توانمندی اساتید حرفه ای مسیر شغلی شما را به شکلی هموارتر در آینده رقم خواهد زد.

در مورد دیگر مزایای شرکت در دوره استخراج RNA نیز باید از مدرک معتبر فنی و حرفه ای در پایان این دوره صحبت کرد که به شرکت کنندگان اعطا می گردد. شما با شرکت در این دوره می توانید در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنید و مدرک بین المللی این سازمان را دریافت کنید.

سرفصل های دوره استخراج RNA

اغلب علم آموزان و شرکت کنندگان دوره تخليص RNA توقع دارند با یک بار شرکت در این دوره بتوانند دانش و مهارت های لازم برای فعالیت در جایگاه شغلی مطلوب را کسب کنند. ما در آموزشگاه بهفرنیا با هدف محقق نمودن این خواسته سرفصل های دوره تخليص RNA را به نحوی چیده ایم که بیشترین پوشش دهی را از موضوعات مختلف داشته باشد. تعدادی از مهمترین سرفصل های دوره تخليص RNA به شرح زیر است؛

  • آشنایی با ماده وراثتی RNA؛
  • آشنایی با تکنیک های استخراج RNA از نمونه های زیستی مختلف مانند مغز، خون، مایعات بدن و سلول؛
  • شیوه های جلوگیری از آلوده شدن RNA؛
  • آموزش روش استخراج RNA بر اساس فنل کلروفرم (phenol-Guanidine Isothiocyanate (GITC)-based solutions)؛
  • آموزش شیوه استخراج RNA به روش ستون چرخشی مبنی بر غشای سیلیکا (silica-membrane based spin column technology)؛
  • آموزش استخراج RNA به کمک ذرات مغناطیس (magnetic particle)؛
  • آشنایی با مزایا و معایب هر کدام از روش های استخراج RNA؛
  • نقش محلول DEPC در استخراج  RNA؛
  • آشنایی با تکنیک غیر فعال سازی RNA در بافت و سلول استخراج شده؛
  • افزایش غلظت RNA؛
  • روش های سنجش کیفیت RNA استخراج شده (روش جذبی و محاسبه خلوص و بارگذاری RNA روی ژل الکتروفورز)؛

یقینا اگر بخواهیم در سرفصل های دوره استخراج RNA دقیق تر شوید باید به تعداد سرفصل های بیشتری اشاره کنیم، باید این حال مهمترین مطالبی که در این دوره خواهید آموخت پیرامون این دست مسائل و موضوعات است.

حرفه ای ترین دوره بیوتراپی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذران

دوره تخليص RNA با مدرک فنی و حرفه ای

یکی از مهمترین مزایای شرکت در دوره تخلیص RNA آموزشگاه بهرنیا را می توان دریافت مدرک فنی و حرفه ای در پایان دوره دانست. چنانچه به آگهی های استخدام کارشناس ژنتیک در آزمایشگاه ها و مراکز دانش بنیان نگاهی بیندازید، خواهید دید که آشنایی با تکنیک های استخراج RNA از مهمترین مولفه های ذکر شده جهت استخدام است. دوره تخليص RNA با مدرک فنی و حرفه ای این امکان را به شما خواهد داد تا با ارائه مدرک معتبر موفق به استخدام در جایگاه شغلی دلخواهتان شوید.

حرفه ای ترین دوره کمک بهیار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

دوره تخلیص RNA با مدرک فنی و حرفه ای حتی برای افرادی که قصد دارند در آزمون های استخدام دولتی شرکت کنند نیز یک امتیاز بسیار بزرگ محسوب می شود چرا که در مصاحبه عملی بی شک رزومه شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و دارا بودن مدارک معتبر می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد.

دوره استخراج RNA با مدرک قابل ترجمه

مدرک فنی و حرفه ای که در پایان دوره تخلیص RNA دریافت می کنید قابلیت ترجمه رسمی را دارا بوده و می توانید از آن به عنوان یک مدرک رسمی در مهاجرت تحصیلی یا کاری استفاده کنید. بی شک حضور فعال در عرصه تحقیقات ژنتیکی در آن سوی مرزها عرصه پر رونق تری می باشد. به همین دلیل ممکن است بسیاری از شرکت کنندگان این دوره قصد مهاجرت داشته باشند. دوره استخراج RNA با مدرک قابل ترجمه این امکان را به شما می دهد تا مدرک معتبری که دریافت کرده اید را در هر کشوری ارائه دهید.

حرفه ای ترین دوره آزمايشگر ارشد مهندسي ژنتيك را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

نحوه ثبت نام دوره تخليص RNA

بسیاری از متقاضیان شرکت در دوره استخراج RNA در مورد نحوه ثبت نام دوره تخليص RNA سوالاتی می پرسند که جواب شان مشترک است. شما برای شرکت در این دوره به پیش نیازهایی مانند مدرک دانشگاهی در رشته های علوم زیستی، ژنتیک و علوم آزمایشگاهی نیاز دارید. بنابراین قبل از ثبت نام در مورد رشته دانشگاهی تان و امکان ثبت نام در این دوره به واسطه رشته تحصیلی تان مطمئن شوید.

شما بعد از ارائه مدارک هویتی و پر کردن فرم های ثبت نام بایستی فیش واریزی دوره را ارائه دهید تا قرارداد شرکت در دوره با شما منعقد گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام دوره استخراج RNA می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت دوره استخراج RNA

شرکت در دوره تخليص RNA برای افرادی که می خواهند فعالیت اثربخش در این حوزه داشته باشند ضروری است. مطمئنا مشاغل حوزه ژنتیک می توانند برای شما بسیار درآمدزا باشند. این در حالی است که با پرداخت یک بار هزینه شرکت در دوره تخليص RNA می توانید مدرک معتبر دریافت کنید و سطح توانمندی های خود را برای استخدام در این مشاغل بالا ببرید. قیمت دوره تخليص RNA به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این قیمت می تواند متاثر از سطح پوشش دهی سرفصل ها و جامع بودن دوره باشد. مطمئنا دوره هایی که سرفصل های بیشتر و کاربردی تری را پوشش دهی می کنند هزینه ثبت نام بالاتری خواهند داشت.

از دیگر پارامترهای موثر در قیمت دوره استخراج RNA می توان به طول آموزش دوره و تعداد ساعات و روزهای دوره اشاره کرد. دوره هایی که دارای ساعات کمتری هستند یقینا پوشش دهی کمتری در مورد سرفصل ها دارند و از طرفی هزینه ثبت نام کمتری نیز دارا هستند. با این حال ممکن است برخی دوره های فشرده برگزار شوند بنابراین از تاثیر کیفیت آموزش در قیمت دوره استخراج RNA نباید غافل شد.

پارامترهایی چون آنلاین یا حضوری بودن دوره، میزان مهارت و سطح دانش استاد، تعداد واحدهای عملی و نوع و اعتبار مدرک پایان دوره همه و همه در قیمت دوره استخراج RNA موثر هستند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دوره با کارشناسان آموزشگاه بهفرنیا تماس حاصل نمایید.

حرفه ای ترین دوره کمک پرستار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

سوالات متداول دوره تخليص RNA | دوره استخراج RNA

دوره تخليص RNA سی (30) ساعت می باشد.

بله، پس از گذراندن دوره ی آموزشی مدرک آموزشگاه که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای نیز هست برای شما صادر می گردد.

مدرک آموزشگاه در داخل کشور دارای اعتبار می باشد ولی چنانچه قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید و مدرک بین المللی نیاز دارید، آموزشگاه شما را برای گرفتن مدرک مورد نیاز به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می کند.

بله آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای می باشد و شما می توانید در سایت فنی حرفه ای استعلام آموزشگاه بهفرنیا را دریافت کنید.

برای دوستان شهرستانی دوره های خصوصی بهتر می باشد زیرا مدت زمان و ساعت برگزاری کلاس با کاراموزان عزیز هماهنگ می شود و فشرده تر هستند.

خود آموزشگاه خوابگاه مستقل ندارد ولی با چند خوابگاه همکاری می کند و کاراموزان را با قیمت مناسب به خوابگاه های مربوطه معرفی می کند.

بله وجود دارد. مترو – تاکسی و اتوبوس.

بله، تمامی اساتید دارای چندین سال سابقه در بازار کار هستند.

50% تخفیف ( رزرو کنید)