دوره پرستار سالمند

دوره پرستار سالمند

والدین، عزیزترین سرمایه های زندگی هر فرد و به مثابه گنجی گرانبها هستند که باید از آن ها مراقبت نمود. پا گذاشتن به سنین پیری بی شک تغییر و تحولاتی در اوضاع جسمی و روحی این عزیزان پدید می آورد. زودرنج شدن، نیاز به مراقبت بیشتر، احساس تنهایی، فراموشکاری در مصرف دارو، نیاز به تغذیه سالم و رژیمی و نیاز به مراقبت های جسمی زنگ هشداری برای فرزندان است تا حواس شان را به والدین معطوف کنند اما متاسفانه با افزایش سن والدین مشغله ها و دغدغه های زندگی فرزندان نیز اوج می گیرد. 

از این رو نیاز به حضور یک پرستار دلسوز و همیشگی در کنار سالمند حس می شود. دوره پرستار سالمند مختص افرادی است که تمایل دارند از سالمندان عزیز و دوست داشتنی مراقبت های جسمی و روحی به عمل آورند و یک همراه و همدل برای آن ها باشند.

در جوامع مدرن امروزی، جمعیت سالمندان به سرعت در حال افزایش است. این افزایش جمعیت سالمندان به چالش‌های جدیدی برای جوامع و سازمان‌ها منجر شده است. یکی از چالش‌های اصلی این است که چگونه می‌توانیم بهترین مراقبت و نگهداری را برای این قشر جامعه ارائه دهیم. در این مقاله، به بررسی دوره نگهداری از سالمندان می‌پردازیم و راهکارهایی برای بهبود این دوره را مطرح می‌کنیم.

 مخاطبین دوره پرستار سالمند در این دوره فرا خواهند گرفت که چگونه باید به نیازهای سالمندان چه در زمینه نیازهای جسمی و چه نیازهای روحی پاسخ دهند. رسیدگی به امور پزشکی و سلامتی، رژیم غذایی، امور رفاهی، امور ورزشی، امور بهداشتی و شیوه همدلی با سالمند از جمله مهارت هایی است که در دوره پرستار سالمند به آن ها پرداخته می شود.

دوره نگهداری از سالمندان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی افراد مسن است. این دوره شامل مراقبت‌های پزشکی، اجتماعی و روانی است که به منظور ارتقای کیفیت زندگی سالمندان انجام می‌شود. این دوره می‌تواند در محیط خانگی، مراکز مراقبت و نگهداری سالمندان یا مراکز بهداشتی انجام شود. اما مهمترین نکته این است که این دوره باید با احترام و شفافیت انجام شود تا سالمندان احساس ارزشمندی و احترام شان را در جامعه داشته باشند.

آشنایی با تکنیک های مراقبتی مطابق با دانش روز، بهره مندی از تجربه اساتید حرفه ای، بهره مندی از هزینه های اقتصادی شرکت در دوره و امکان دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای همراه با ترجمه رسمی همه و همه از مزایای شرکت در دوره پرستار سالمند آموزشگاه بهفرنیا می باشد.

فرصت های شغلی برای پرستار سالمند

افرادی که در دوره پرستار سالمند در منزل شرکت می کنند این فرصت را دارند که در جایگاه شغلی پرستار و مراقب سالمند در خانه مشغول به کار شوند. افراد زیادی به دلیل مشغله های زندگی زمان کافی برای مراقبت از عزیزان خود را ندارند بنابراین تصمیم می گیرند که یک پرستار تمام وقت یا نیمه وقت برای عزیزان شان در خانه استخدام کنند تا زمانی که در کنار آن ها حضور ندارند از مطلوب بودن شرایط شان خیالی آسوده داشته باشند. یکی از مهمترین فرصت های شغلی بعد از دوره پرستار سالمند، استخدام به عنوان پرستار سالمند در خانه می باشد.

جهت شرکت در دوره کمک بهیار می توانید با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا در تماس باشید.

 

از دیگر فرصت های شغلی برای پرستار سالمند می توان به پرستار خانه سالمندان اشاره کرد. مراکزی که در آن ها از سالمندان نگهداری می شود نیاز به پرستارانی دلسوز، خوش اخلاق، توانمند و مسلط به امور نگهداری از سالمندان دارند. بنابراین شما می توانید بعد از طی کردن دوره پرستار سالمند در این مراکز استخدام شوید و از سالمندان مراقبت کنید. مراکز توانبخشی و مراکز خیریه نیز در واقع به نوعی مراکز مراقبت از سالمندان محسوب می شوند که جایگاه شغلی پرستار سالمند در آن ها انتظار شما را می کشد.

برای کسب مهارت نیاز به مشاوره دارید؟

هدف از دوره پرستار سالمند

هیچ فرد سالمندی را پیدا نخواهید کرد که توجه و مراقبت در خانه سالمندان را به توجه و مراقبت در خانه ترجیح دهد. اغلب سالمندان زمانی که پا به دوره کهولت سن می گذارند تمایل دارند اوقات شان را در خانه سپری کنند، خاطرات گذشته را مرور کنند و در عین حال که فرزندان و عزیزان شان در کنار آن ها هستند از تنهایی و اوقات خلوت خود لذت ببرند.

با این حال نمی توان از نیاز قطعی این عزیزان به مراقبت و نگهداری غافل شد. هدف از دوره پرستار سالمند تربیت و پرورش افرادی است که بتوانند امور مربوط به سلامت، بهداشت جسمی، بهداشت روانی و امور شخصی سالمند را به نحو بهینه انجام دهند بدون این که عزت نفس سالمند خدشه دار شود یا مجبور به کارهای سخت شود.

سالمندان در دوره پیری نیاز به توجه و محبت دارند. مطمئنا رفتارهای نامناسبی که بعضا در خانه سالمندان با افراد سالمند صورت می پذیرد می تواند روحیه لطیف و شکننده این عزیزان را دچار بحران های شدید چون افسردگی کند. هدف از دوره پرستار سالمند، تربیت افرادی است که بتوانند ارتباط روحی مناسبی با سالمند برقرار کنند و در عین صبوری و ثبات عاطفی همپای این عزیزان باشند. این مهارت ها مطمئنا بدون آموزش های صحیح و اصولی کسب نخواهد شد.

برای شرکت در دوره تکنولوژی زیبایی پوست با کارشناسان ما در تماس باشید.

افرادی که سلامت جسم و روح عزیزان شان برای آن ها اهمیت دارد مطمئنا در زمان استخدام پرستار سالمند به میزان مهارت های فرد توجه ویژه ای می کنند. بسیار مهم است که پرستار سالمند با انواع بیماری ها، اختلالات جسمی، شیوه های چک کردن علائم حیاتی، شیوه های مراقبتی، شیوه های احیا، امور نظافتی، روش های شستشوی زخم و پانسمان و تکنیک های مراقبت روحی از سالمند آشنایی داشته باشد. 

افرادی که فاقد این مهارت های هستند ممکن است به سلامت جسم و روح سالمند آسیب جدی وارد کنند. در دوره پرستار سالمند آموزشگاه بهفرنیا تمام این آموزش ها تحت نظر اساتید حرفه ای و قابل به شما عزیزان ارائه می گردد بنابراین می توانید با اعتماد به نفس از بابت دارا بودن توانمندی های کامل در جایگاه پرستار سالمند مشغول به کار شوید. شما می توانید در زمان استخدام به مهارت های کسب شده در طی دوره اشاره کنید و شانس خود را برای استخدام بالا ببرید.

مزایای شرکت در دوره پرستار سالمند

برخی افراد ممکن است این تصور اشتباه را در ذهن داشته باشند که کمک گرفتن از پرستار سالمند در منزل ظلم بزرگی در حق سالمند است در حالی که لطفی بزرگتر از این وجود ندارد! افرادی که در دوره پرستار سالمند شرکت می کنند با مهارت ها و توانمندی هایی آشنا می شوند که افراد عادی از آن ها بی بهره اند و این یعنی شما عزیزترین سرمایه تان را به دست افرادی می سپارید که توانایی بالایی در شیوه های مراقبت جسمی و روحی دارند.

از مهمترین مزایای شرکت در دوره پرستار سالمند آشنایی کامل با روش ها مراقبت از سالمندان می باشند. روش مراقبت از سالمندان دقیقا مانند روش مراقبت از کودکان خاص و ویژه است.. روش برخورد و مراقبت از این عزیزان کاملا متفاوت است و نیاز به آموزش و مهارت های ویژه دارد.

شما با شرکت در دوره پرستار سالمند آموزشگاه بهفرنیا نه تنها مهارت های پزشکی و مراقبتی را خواهید آموخت، بلکه با مهارت های مراقبت روحی نیز آشنا می شوید. 

مراقبت از سالمندان تنها در شستشوی زخم، پانسمان، تزریق انسولین، دادن غذا، دارو و چک کردن علائم حیاتی خلاصه نمی شود. این افراد نیاز به توجه، همراهی و همدلی دارند و این یکی از مهمترین مهارت هایی است که در دوره پرستار سالمند با آن آشنایی پیدا می کنید.

بسیاری از سالمندان با معضلاتی مانند آلزایمر، پارکینسون، ناتوانی های حرکتی، ناتوانی در تکلم، ناتوانی در شنوایی، بیماری های حاد قلبی و بیماری های تنفسی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین بسیار مهم است فردی که وظیفه مراقبت از این عزیزان را به عهده دارد با این بیماری ها آشنایی داشته باشد و خدمات حرفه ای ارائه دهد.

از مزایای شرکت در دوره پرستار سالمند این است که شما نه تنها با بیماری های متداول در بین سالمندان آشنایی پیدا می کنید، بلکه با داروهای پزشکی و شیوه های مراقبت و نگهداری از این بیماران نیز آشنا می شوید. در واقع شما در حد یک کمک پرستار حرفه ای می توانید امور مراقبتی را انجام دهید. این موضوع یقینا مهارت های شما را برای استخدام در جایگاه های شغلی بهتر برجسته سازی خواهد کرد و یک امتیاز مثبت برای شما تلقی می شود.

جهت شرکت در حرفه ای ترین دوره فیشیال با مشاورین ما در آموزشگاه بهفرنیا در ارتباط باشید.

سرفصل های دوره پرستار سالمند

در دوره پرستار سالمند آموزشگاه بهفرنیا پوشش دهی جامع و کاملی از سرفصل های آموزشی این دوره صورت گرفته است. در ذیل تعدادی از مهمترین سرفصل های این دوره را خدمت حضورتان رسانده ایم؛

  • مراقبت های بهداشتی و نحوه انجام امور مربوط به نظافت شخصی سالمند؛
  • اخلاق پرستاری؛
  • مراقبت های ویژه؛
  • آشنایی با اصطلاحات پزشکی؛
  • تکنیک های نمونه گیری؛
  • تکنیک های توانبخشی و فیزیوتراپی؛
  • راهنمای استفاده از عصا، واکر و ویلچر؛
  • آشنایی با تمرینات ورزشی مفید برای سالمندان؛
  • آشنایی با رژیم های غذایی سالم برای افراد سالمند؛
  • تزریقات؛ تزریق آمپول، تزریق سرم و تزریق انسولین؛
  • آشنایی با بیماری های متداول سالمندان؛
  • آشنایی با اختلالات روانی و عصبی و شیوه پرستاری از سالمندان مبتلا به این اختلالات؛
  • آشنایی با داروها (انواع داروهای ژنریک)؛؛
  • آشنایی با روش های احیای قلبی و تنفسی مانند ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی؛
  • آشنایی با تجهیزات و دستگاه های پزشکی مانند نوار قلب، ونتیلاتور، رادیوگرافی، کپسول اکسیژن؛
  • چک کردن علائم حیاتی؛ دمای بدن، ضربان قلب، اکسیژن خون، قند خون و فشار خون؛
  • پانسمان و شستشوی زخم.

دوره پرستار سالمند با مدرک فنی و حرفه ای

یقینا برای اثبات اینکه پرستار خوبی هستید نمی توان صرفا بر مدرک تکیه کرد. شما باید مهارت ها، توانمندی ها و دانش یک پرستار را داشته باشید و بتوانید این مهارت ها و توانایی ها را در کار حرفه ای تان به نمایش بگذارید. با این حال برای افرادی که هیچ سابقه کاری ندارند و یا به تازگی قصد دارند در این حرفه مشغول شوند اعتبار مدرک است که نشان می دهد از چه فیلترهایی عبور کرده اند تا بتوانند موفق به اخذ مدرک پرستار سالمند شوند.

این موضوع به طور ویژه در شغل و حرفه پرستاری اهمیت دارد. پرستاری آن هم از سالمندان نیاز به توانمندی خاصی دارد که هر فرد عادی از عهده آن ها بر نخواهد آمد.

یکی از معتبرترین مدارکی که نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای جهان نیز دارای اعتبار و ارزش بالایی می باشد مدرک فنی و حرفه ای است. طی کردن دوره پرستار سالمند با مدرک فنی و حرفه ای نشان از این دارد که آموزش شما از استانداردهای سطح بالایی برخوردار بوده و شما نیز به خوبی توانسته اید این آموزش ها را فرا بگیرید چرا که آزمون های فنی و حرفه ای عمدتا آزمون های سختگیرانه ای می باشند و قبولی در آن ها مهر تاییدی بر مهارت های بالای شما است. در نتیجه طی کردن دوره پرستار سالمند با مدرک فنی و حرفه ای می تواند یک رزومه عالی برای آینده شغلی شما بسازد و ورودی پر قدرت به عرصه کار را برای شما رقم بزند.

حرفه ای ترین دوره کشت سلول را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

دوره پرستار سالمند با مدرک قابل ترجمه

بازار مهاجرت این روزها حسابی داغ است و افراد با تکیه بر مهارت هایی که دارند راهی کشورهای دیگر می شوند. برخی به بهانه ادامه تحصیل و برخی دیگر با سودای کار و پرداختن به حرفه های مختلف این مسیر را در پیش می گیرند. مطمئنا در دست داشتن مدارکی که در کشورهای خارجی دارای اعتبار است می تواند شانس شما را برای مهاجرت افزایش دهد. 

پس اگر قصد شرکت در دوره ای را در ایران دارید بهتر است قبل از هر چیز از قابل ترجمه بودن مدرک و اعتبار آن مطمئن شوید. دوره پرستار سالمند در آموزشگاه بهفرنیا دوره ای با مدرک قابل ترجمه است. بنابراین شما می توانید بعد از اخذ مدرک پایان دوره که در واقع مدرک فنی و حرفه ای می باشد برای ترجمه رسمی آن اقدام کنید. شرکت در دوره پرستار سالمند با مدرک قابل ترجمه می تواند مسیر شغلی جدیدی به سمت شما در مقصد مهاجرت تان باز کند و این به معنی یک آینده شغلی درخشان در مسیر زندگی شما به حساب می آید.

نحوه ثبت نام دوره پرستار سالمند

برخی افراد ممکن است تصور کنند ثبت نام در دوره پرستار سالمند نیاز به پیش نیاز خاصی دارد در حالی که چنین نیست. شما می توانید با هر سطح از مدرک تحصیلی که دارید در این دوره شرکت کنید. نحوه ثبت نام در دوره پرستار سالمند در آموزشگاه بهفرنیا بسیار ساده است. کافی است بعد از مطالعه دقیق سرفصل های دوره و تصمیم گیری برای شرکت در دوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات ثبت نام برای شما ارسال شود.

علاقه مندان به دوره آتش نشانی می توانید با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا در تماس باشید.

 

مدارک هویتی چون فتوکپی شناسنامه، کارت ملی هوشمند، عکس پرسنلی و فیش واریز بانکی از جمله مدارکی است که برای ثبت نام بدان ها نیاز دارید. لازم به ذکر است که برای ثبت نام در دوره پرستار سالمند باید فرم های مطابق با شرکت در همین دوره را تکمیل کنید. کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا شما را در روند ثبت نام دوره پرستار سالمند یاری خواهند داد.

قیمت دوره پرستار سالمند

اگر جزو افرادی هستید که مراقبت از سالمندان نه تنها برایتان شغلی خسته کننده نیست، بلکه از مصاحبت و همراهی با این عزیزان لذت می برید می توانید در دوره پرستار سالمند شرکت کنید. قیمت دوره پرستار سالمند به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

حضوری یا مجازی بودن دوره، تعداد ساعات و جلسات دوره، سرفصل های تحت پوشش دوره، هزینه جزوات آموزشی، نوع و اعتبار مدرک پایان دوره، خصوصی، نیمه خصوصی یا عمومی بودن دوره و میزان مهارت و تجربه اساتید همگی از جمله عواملی هستند که در قیمت دوره پرستار سالمند تاثیرگذار هستند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دوره پرستار سالمند در آموزشگاه بهفرنیا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا از قیمت های دقیق مطلع شوید.

مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان

سالمندان عزیزترین سرمایه های زندگی هستند. اغلب سالمندان زمانی که پا به دوران پیری می گذارند، قادر به مراقبت از خود نیستند. مصرف به موقع داروها، استحمام، پخت و پز، رفتن به خرید و انجام امور روزمره برای آن ها تا حدی دشوار است. این دوران از پیری مصادف است با میانسالی فرزندان و اوج مشغله ها و دغدغه های آن ها. 

به همین دلیل فرزندان تصمیم می گیرند تا برای مراقبت و ارج نهادن به والدین سالمند شان یک پرستار شبانه روزی برای آن ها استخدام کنند. اما پرستاری که به زیر و بم های نگهداری از سالمندان آگاه باشد. چگونه می توان چنین فردی را پیدا کرد؟ دارا بودن مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان، دلیلی محکم بر توانمند یک پرستار از ارزشمندترین دارایی زندگی شما یعنی والدین تان است.

پرستارانی که دارای مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان هستند به شکل حرف ای می توانند به سالمند در انجام امور روزمره یاری دهند، خدمات مراقبتی ارائه دهند، همنشینی موثر و روحیه بخش با سالمند داشته باشند، امور نظافتی سالمند را انجام دهند و حراست کامل از سلامتی سالمند به عمل آورند. 

انجام امرواتی مانند آشپزی و گردگیری و خرید و خانه داری نیز جزو مهارت هایی است که از پرستاران توقع می رود. در واقع مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان اثبات کننده این موضوع است که پرستار مهارت بسیار خوبی در مراقبت از سالمند دارد. نه فقط مراقبت های جسمی بلکه مراقبت های روحی و روانی.

پرستارانی که از مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان برخوردار هستند دانش کافی در مورد بیماری ها به ویژه بیماری هایی که سالمندان با آن درگیر هستند دارا می باشند. به عنوان مثال به خوبی می دانند که سالمندان مبتلا به آلزایمر باید چگونه نگهداری شوند. 

آن ها با کمک های اولیه، چک کردن علائم حیاتی، برنامه های مراقبتی، رژیم های غذایی، شیوه جابجایی اصولی سالمند و ثبت گزارشات مربوط به سلامت پزشکی سالمند آشنایی دارند و می توانند سالمند را برای استحمام و نظافت یاری دهند.

بسیاری از مواقع پرستارانی که برای سالمندان استخدام می شوند آشنایی کافی با داروها ندارند و در این زمینه ضعیف عمل می کنند. باید دقت داشته باشید که مصرف دارو طبق تجویز پزشک از مهمترین رکن های حفظ سلامت سالمند می باشد. دارا بودن مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان، اثبات می کند که پرستار آشنایی کافی با داروهای پزشکی دارد و در این زمینه آگاهانه عمل می کند. 

به طور کلی لازم است که پرستار نگهداری از سالمند دارای اشتیاق بالا، روحیه قوی و شکست ناپذیر، صبوری بالا، انگیزه و نشاط باشد و بتوانید این شادی و انگیزه را به سالمند القا نماید. در واقع طی آموزش های حرفه ای است که پرستاران درک می کنند چگونه باید با سالمندان همدلی داشته باشند.

یکی از مهمترین مزیت های دارا بودن مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان، در اولویت قرار گرفتن برای استخدام شدن در مراکز نگهداری از سالمندان، توانبخشی ها، خانه سالمندان، مراکز درمانی و بهزیستی ها می باشد. شما همچنین برای فعالیت در جایگاه پرستار شخصی سالمندان نیز نیاز به این مدرک دارید. مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان اثبات کننده توانمندی و مهارت بالای شما در نگهداری از سالمند می باشد. حرفه ای ترین دوره پاکسازی پوست را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

مدرک نگهداری از سالمندان

سالمندان معمولا شرایط مراقبت خاصی دارند. مراقبت از سالمندان دقیقا به اندازه مراقبت از کودکان نیاز به تخصص، مهارت و انرژی دارد. به همین دلیل زمانی که نیاز به پرستار مراقبت از سالمند می باشد، فیلترهای سختگیرانه ای اعمال خواهد شد. یکی از مهمترین پیش نیازهای پذیرفته شدن در این شغل، دارا بودن مدرک نگهداری از سالمندان می باشد. 

داشتن این مدرک نشان می دهد که شما تمامی آموزش های مراقبت از سالمندان را دیده اید و مهارت و تخصص کافی در این زمینه دارید. داشتن مدرک نگهداری از سالمندان اثبات می کند که شما در آزمون های پایان دوره نیز موفق به اخذ نمره قبولی شده اید و این موضوع مهر محکمی بر اثبات توانمندی های شما است.

اما افرادی که دارای مدرک نگهداری از سالمندان هستند چه توانمندی هایی پیدا کرده اند؟ شما با شرکت در دوره های نگهداری از سالمندان با انواع بیماری های شایع بین سالمندان آشنا می شوید. بنابراین می توانید از سالمندان با بیماری های مختلف مانند نارسایی قلبی، پارکینسون، آلزایمر، تنگی نفس و دردهای عضلانی مراقبت کنید.

آشنایی با شیوه نظافت سالمند، آشنایی با مشکلاتی که سالمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند، سنجش علائم حیاتی، اصول احیاء، روش جابجایی ایمن سالمند، آشنایی با رژیم های غذایی سالمندان، آشنایی با اصول بهداشتی، شیوه پانسمان و شستشوی زخم، شیوه ماساژ دادن سالمند، آشنایی با داروها، آشنایی با تمرینات ورزشی مخصوص سالمند، آشنایی با اصول تزریقات، آشنایی با کمک های اولیه و ماسک اکسیژن و همچنین فراگیری تکنیک ها و مهارت های ارتباطی و روحیه دهی به سالمند همگی از جمله مواردی هستند که در دوره پرستار سالمند آموزش داده می شوند. دارا بودن مدرک نگهداری از سالمندان نشان دهنده این موضوع است که شما با تمامی این مهارت ها آشنایی کافی و کامل دارید.

دارا بودن مدرک نگهداری از سالمندان شرط اول و اساسی ترین شرط برای پذیرش پرستار سالمند می باشد. سالمندان در این دوره ای پیری دارای شرایط روحی و جسمی خاصی هستند و نمی توان پیکر نحیف و روحیه شکننده آن ها را به دست هر کسی سپرد. 

به همین دلیل بسیار مهم است که پرستار سالمند دارای مهارت های ویژه ای در نگهداری از سالمند باشد. توانایی ایجاد محیطی امن، توانایی کاهش اضطراب سالمند، روش برخورد صحیح با سالمندان مبتلا به آلزایمر، روش برخورد با سالمندان مبتلا به بیماری روانی و پایش وضعیت سلامتی سالمند از مهمترین مهارت هایی است که پرستاران سالمند دارا هستند. 

شما با اخذ مدرک نگهداری از سالمندان می توانید موفق به فعالیت در جایگاه شغلی پرستار سالمند در منزل سالمندان و یا در مراکز نگهداری از سالمندان شوید. بسیاری از سالمندان بعد از پا گذاشتن به سن احساس بیهودگی و پوچی دارند و دچار افسردگی می شوند. 

ممکن است در این شرایط اهمیتی به سلامتی خود ندهند و به بهداشت خود بی توجه باشند. وظیفه پرستار سالمند است که بار دیگ روحیه و شوق زندگی را در این عزیزان بیدار کند و در امور بهداشتی، پزشکی و روانی به آن ها کمک کند. داشتن مدرک نگهداری از سالمندان نشان دهنده توانمندی های شما در این زمینه می باشد.

دوره پرستار سالمند بیمار

دوره سالمندی مصادف است با دوره ای که بسیاری از عزیزان به بیماری های شایع مبتلا می شوند. این عزیزان در دوران پیری نیاز بیشتری به همصحبت دارند و این در حالی است که فرزندان شان مشغله زیادی دارند و زمان کافی برای رسیدگی به آن ها را ندارند. دوره پرستار سالمند بیمار با هدف تربیت پرستاران خبره، توانمند و ماهر برگزار می شود. در این دوره پرستاران با شرایط ویژه سالمندان آشنا می شوند و از همه مهمتر بیماری های شایع در دوران پیری را می شناسند. 

شیوه برخورد و مراقبت از سالمندان بیمار با توجه به نوع بیماری آن ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال نحوه مراقبت از سالمندانی که با آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند متفاوت از بیمارانی است که دارای نارسایی قلبی هستند و یا گرفتار زخم بستر می باشند.

در دوره پرستار سالمند بیمار، شرکت کنندگان با داروهای مخصوص بیماری های مختلف آشنا می شوند، نحوه مراقبت از سالمندان بیمار را فرا می گیرند و توانایی رسیدگی به بهداشت سالمندان را پیدا می کنند.

شیوه مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بیماران مبتلا به بیماری های ریوی و تنفسی، بیماران قلبی عروقی، بیماران روانی، بیماران عضلانی، بیماران گوارشی، بیماران مبتلا به فشار خون و بیماران مبتلا به دیابت و مشکلات کلیوی از مهمترین مواردی است که در دوره پرستار سالمند بیمار آموزش داده می شود.

دوره پرستار سالمند تهران

این روزها افراد مشغله های زیادی پیدا کرده اند بنابراین سالمندان احساس تنهایی بیشتری می کنند چرا که فرزندان شان فرصت کافی برای سر زدن به آن ها ندارند. البته فرزندان وظیفه شناس هیچ گاه والدین خود را فراموش نمی کنند و حتی اگر فرصت رسیدگی به آن ها را نداشته باشند از کمک پرستاران استفاده خواهند کرد. برگزاری دوره پرستار سالمند تهران، با همین هدف صورت می پذیرد. در این دوره افرادی تربیت می شوند که توانایی پرستاری و مراقبت از سالمندان را داشته باشند.

در دوره پرستار سالمند تهران نکات مهمی در مورد نگهداری شبانه روز از سالمند، انجام امور روزانه سالمند، امور بهداشتی سالمند، آماده سازی غذای سالمند مطابق با رژیم غذایی، تعویض لباس سالمند، چک کردن علائم حیاتی سالمند و برنامه ریزی داروهای سالمند داده می شود. حرفه ای ترین دوره كارشناس پژوهش در علوم پايه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 با شرکت در دوره پرستار سالمند تهران شما مهارت بالایی برای مراقبت جسمی و روانی از سالمند پیدا خواهید کرد. شما در واقع می توانید از سالمندانی که مبتلا به بیماری شایع دوران پیری هستند مراقبت کنید و در عین حال نیاز آن ها به همراهی را برطرف نمایید. پرستاری از سالمندان نه فقط یک حرفه، بلکه نوعی تمرین مهرورزی و عشق است. 

این عزیزان در دوران پیری نیاز به مراقبت های جسمی و روحی دارند و پرستاران همان افرادی هستند که می توانند با عشق در کنار این عزیزان باشند. شما می توانید با شرکت در دوره پرستار سالمند تهران از مدرک بین المللی و معتبر بهره مند شوید و از این مدرک در پروسه مهاجرت و استخدام استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره پرستار سالمند تهران، کافیست با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا تماس حاصل نمایید.

پرستار سالمند به شخصی گفته میشود که بصورت کلی وظیفه نگهداری، مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر تخصص و تحصیلات به چند دسته: مراقب و نگهدار، بهیار، پرستار طبقه بندی می شوند که با توجه به شرایط جسمانی سالمند میتوانند به وی خدمات ارائه کنند. بطور مثال اگر پدر و مادر عزیز شما به لحاظ جسمانی در سلامت هستند و صرفا برای انجام امور شخصی و منزل خود نیاز به کمک و همراهی دارند، مراقب سالمند به خوبی از عهده انجام چنین اموری بر خواهد آمد.

اما گاها سالمند در منزل مشکلات فیزیکی دارد که نیازمند مراقبت های پرستاری در منزل است. در این صورت نیاز به یک بهیار یا پرستار متخصص در منزل بوده تا امور درمانی و پزشکی ایشان را در خانه به انجام رساند. 

استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی 

یکی از کارهایی که انجام آن در زمان کهولت سن به دلیل کمبود بنیه و یا گاها مشکلات حرکتی برای سالمندان بسیار مشکل است، استحمام و انجام امور مربوط به نظافت شخصی، رفتن به توالت یا مرتب کردن و سلمانی موها میباشد. بعضی از سالمندان به دلیل مشکلاتی همچون بی اختیاری در ادرار و … نیاز به پوشک شدن دارند، که این مورد نیز در حیطه وظایف پرستار سالمند میباشد. این یکی از مواردی است که در دوره پرستار سالمند به آن پرداخته می شود.

استحمام سالمند در منزل 

مراقبت و نگهداری از سالمند در دوره پرستار سالمند

مراقبت و نگهداری از سالمند، برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با سالمند یکی از مهمترین وظایف پرستاران سالمند میباشد. این موضوع باعث میشود تا عزیزان شما کمتر در معرض افسردگیهای دوران سالمندی قرار بگیرند. 

مراقبت از سالمند در منزل در تهران 

اوقات فراغت سالمند 

انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند 

یکی از نیازهای اساسی دوران سالمندی، نیاز به تفریح و حضور در اجتماع است. با توجه به توافقات انجام شده مراقب سالمند میتواند در ساعات مشخصی از روز سالمند را در بیرون از منزل همراهی کند و همراه وی به پارک و گردش بروند. علاوه بر این پرستار میتواند در فعالیتهای سرگرم کننده درون منزل همچون، تماشای فیلم، کتابخوانی، حل جدول، مرور خاطرات و تماشای آلبوم های قدیمی سالمند را همراهی نماید. 

انجام امور منزل سالمند در تهران 

انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل 

در دوره پرستار سالمند مراقب علاوه بر نگهداری از سالمند، امور منزل را برای ایشان انجام میدهد. این فعالیتها شامل، پخت غذا مناسب با رژیم غذایی وی، امور نظافت و تمیز کردن منزل، شستشوی ظروف و پذیرایی از مهمانان وی میباشد. 

انجام امور اداری و مالی سالمند 

در صورت درخواست خانواده و با مجوز کتبی از سوی ایشان، پرستار میتواند امور اداری و حتی مالی وی را نیز انجام دهد. انجام خرید برای منزل، پرداخت شارژ ساختمان، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و نیز سایر امور بانکی از جمله وظایف یک پرستار سالمند میتواند باشد. 

انجام امور اداری و مالی سالمندان 

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل 

در صورتیکه سالمند تحت نظر پزشک باشد و از داروهای خاصی استفاده میکند، پرستار طبق زمانبندی مشخص شده توسط پزشک معالج دارو را به بیمار یادآوری میکند و وظیفه دارو دادن به وی را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این پرستار سالمند موظف است در صورت نیاز بصورت روزانه و هفتگی فشار خون و یا میزان قند خون وی را اندازه گیری نماید. این مورد در دوره پرستار سالمند آموزش داده خواهد شد.

اصول تغذیه صحیح در سالمندان

انواع میوه ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، توت فرنگی، اسفناج و… غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، نان سبوس دار و برنج قهوه ای شیر و پنیر بدون چربی یا کم چرب، شیر سویا، شیر غنی شده با ویتامین D .غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، مرغ و تخم مرغ 

اصول تغذیه صحیح در سالمندان در دوره پرستار سالمند 

اگر می خواهید با افزایش سن خود یا سالمندانتان، سالم بمانید باید اصول تغذیه در سالمندان را به شکل صحیح بدانید. برنامه غذایی سالمند باید حاوی مواد مغذی زیاد بدون کالری اضافی باشد، مانند: 

انواع میوه ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، توت فرنگی، اسفناج و… 

غالت کامل مانند بلغور جو دوسر، نان سبوس دار و برنج قهوه ای 

شیر و پنیر بدون چربی یا کم چرب، شیر سویا، شیر غنی شده با ویتامین D 

غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، مرغ و تخم مرغ 

انواع آجیل و مغزها 

نکته مهم: افراد مسن باید از مصرف غذاهایی که ارزش تغذیه کمی دارند و کالری بالا مانند چیپس نوشابه شکلات و شیرینی پرهیز کنند. غذایی که در لیست برنامه تغذیه سالمندان قرار میگیرند باید دارای کلسترول و چربی بسیار پایینی باشند. مصرف زیاد مایعات پرهیز از غذاهای رستورانی و فست فودی، انجام فعالیت های بدنی همگی می توانند به سلامت سالمند و تامین انرژی مفید برای او کمک کنند. 

برنامه غذایی هفتگی سالمندان 

مطالعات نشان داده اند که افراد مسن باید مصرف پروتئین خود را در مقایسه با بزرگسالان جوان افزایش دهند، اما میزان کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین ها جزو اصلی و مورد نیاز سلول ها هستند. این بدان معناست که به ساخت، ترمیم و حفظ بافتها و در نتیجه افزایش قدرت، افزایش عملکرد فیزیکی و دستیابی به توده عضلانی بدون چربی کمک می کنند. بنابراین باید در برنامه غذایی هفتگی سالمندان گنجانده شوند.

در زیر لیست غذاهایی که سالمندان می توانند در برنامه هفتگی خود در وعده های مختلف صبحانه، نهار و شام میل کنند، آورده شده است. می توان هر یک از از این مواد غذایی را به دلخواه انتخاب کرد و در وعده های غذایی روزانه گنجاند. 

تغذیه در سالمندان؛ صبحانه 

بلغور جو دوسر گرم، انواع توت ها، شیر کم چرب، تخم مرغ آب پز سفت با نان تست گندم و میوه پنکیک دانه چیا با انواع توتهای تازه 

ماست با آجیل و میوه 

غلات پر فیبر با شیر بدون چربی و یک لیوان آب میوه 

تغذیه در سالمندان؛ نهار 

ماهی قزل آلا و سبزیجات، سالاد توت فرنگی و اسفناج همراه با روغن زیتون، 

ساندویچ مرغ با نان سبوس دار 

سیب زمینی پخته شده با روغن زیتون سبزیجات و پنیر رنده شده 

املت 

تغذیه در سالمندان؛ شام 

ماکارونی سبزیجات 

سیب زمینی 

برنج و لوبیا 

ساالد مرغ 

در کنار همه این غذا ها می توان از آب لیموی تازه، پودر ریحان و دیگر سبزیجات خشک استفاده کرد. میزان مصرف هر وعده غذایی بر اساس وزن و شرایط سالمندان متفاوت خواهد بود. 

رژیم لاغری برای سالمندان 

هرچه سن بالاتر می رود، کاهش وزن پیچیده تر می شود. نه تنها کاهش وزن برای افراد دارای اضافه وزن یک اولویت است، بلکه عضله سازی و حفظ کیفیت استخوان برای قوی ماندن نیز یک چالش دیگر است. از همین رو تغذیه سالمندان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

طبق تحقیقات انجام شده خوردن پروتئین بیشتر باعث می شود تا افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند و کمتر به سراغ میان وعده ها و مواد غذایی مضر مانند کلوچه، اسنک و… بروند. مصرف انواع سبزیجات و میوه های تازه نیز باید در برنامه غذایی سالمندان قرار بگیرند. در این صورت کاهش وزن سریعتر اتفاق می افتد. 

معجون مقوی برای سالمندان 

تغذیه صحیح و پیروی از رژیم غذایی سالم برای همه سالمندان امکان پذیر نیست. برخی از سالمندان به دلیل مشکل در بلع، سوء هاضمه و… به راحتی نمی توانند همه مواد غذایی مفید را دریافت کنند. اینگونه افراد به دلیل عدم تغذیه سالم دچار مشکلاتی مانند ضعف عضلات، ضعف در سیستم ایمنی، عدم تمرکز، مشکل در تعادل در راه رفتن و… می شوند. بنابراین چاره چیست؟ 

برای تامین نیازهای تغذیه سالمندان می توان از انواع مکمل ها و مولتی ویتامین ها کمک گرفت. معجون مقوی برای سالمندان نیز یک روش بسیار عالی جهت تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد اندام های بدن مانند کبد، کلیه و قلب است. از طریق معجون های مقوی می توان تمام نیازهای تغذیه بیمار را تا حد بسیار زیادی تامین نمود.

البته بسیاری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز بیماران به صورت انواع مکمل ها به شکل پودر، قرص و شربت ارائه می شوند. تهیه این مکمل ها باید زیر نظر پزشک باشند. علاوه بر این شما می توانید از انواع معجون های خانگی که ترکیبی از لبنیات، میوه ها، سبزیجات سالم، مغزها و… هستند، استفاده کنید. ترکیب این مواد باید نیز باید زیر نظر متخصص تغذیه سالمندان باشد. 

تغذیه سالمندان آلزایمری 

یکی از بیماری هایی که با افزایش سن در سالمندان شایع است، بیماری زوال عقل یا آلزایمر می باشد. تاکنون درمان خاصی برای این بیماری معرفی نشده است. اما عادات غذایی سالم و مصرف برخی مواد غذایی می توانند در پیشگیری و درمان این بیماری تا حد بسیار زیادی موثر باشند.

برای این منظور باید غذاهای مدیترانه ای که غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ هستند، باید در برنامه تغذیه سالمندان گنجانده شوند. همچنین در برنامه تغذیه سالمندان غذاهای سرد مانند ماست و پنیر باید حذف شوند. 

تغذیه و ورزش در سالمندان 

به همان اندازه که توجه به تغذیه سالمندان در سلامت و بهبود قوای جسمی و حتی تقویت روحیه آنها تاثیر دارد، ورزش نیز می تواند در کنار تغذیه سالم هر چه سریع تر و بهتر سالمندان را به اهداف سلامتی و درمانشان نزدیک کند. 

افزودن فعالیت بدنی به یک رژیم غذایی سالم بسیار مفید است. در سالمندانی که ورزش می کنند، تراکم استخوان افزایش یافته، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی و ابتلا به زوال عقل کاهش می یابد و این افراد اعتماد به نفس و استقلال بیشتری خواهند داشت. از طرفی ورزش از یبوست جلوگیری می کند. یبوست خود عامل مهمی در بروز دیگر مشکلات در پیری است. اگر فرد سالمند به طور منظم ورزش نمی کند، شروع یک برنامه ورزشی می تواند کمی سخت باشد.

به همین منظور بهتر است برنامه های ورزشی با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز شروع شوند و به تدریج زمان آنها تا ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کند. ۳۰ دقیقه پیاده روی در طول روز یا تقسیم آن به ۳ بخش ۱۰ دقیقه ای میتواند علاوه بر سلامت قلب به تقویت مفاصل نیز کمک کند.

آموزش پرستار سالمند 

برای بهبود دوره نگهداری از سالمندان، ابتدا باید به ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد درباره نیازهای سالمندان اهمیت داد. آموزش و آگاهی‌دهی به افراد در مورد روش‌های بهتر مراقبت از سالمندان و شناخت نیازهای آن‌ها می‌تواند بهبود چشمگیری در دوره نگهداری از سالمندان داشته باشد.

 همچنین، باید به ارتقای سطح خدمات پزشکی و پرستاری برای سالمندان توجه کرد تا این افراد بتوانند بهترین مراقبت‌ها و درمان‌ها را دریافت کنند.به منظور آشنایی با دوره hse مبتدی و پیشرفته با ما در ارتباط باشید.

 

 

علاوه بر این، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای تسهیل دسترسی سالمندان به خدمات پزشکی و اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

برنامه‌هایی که از جمله ارائه حمایت‌های مالی، ایجاد مراکز مراقبت و نگهداری سالمندان و تسهیل در دسترسی به حمل و نقل عمومی برای آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند بهبود چشمگیری در دوره نگهداری از سالمندان داشته باشند.

دوره مراقبت از سالمند

در نتیجه، دوره نگهداری از سالمندان یکی از موارد حیاتی در جامعه مدرن است که نیازمند توجه و اقدامات جدی است.برای شرکت در دوره تکنولوژی زیبایی پوست با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

با ارتقای سطح دانش، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب و ارتقای سطح خدمات پزشکی و پرستاری، می‌توان بهبود چشمگیری در این زمینه داشت و زندگی سالمندان را بهبود بخشید.

دوره پرستار سالمندان یکی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان است که به توسعه مهارت‌ها و دانش فردی‌ها برای مراقبت از سالمندان می‌پردازد.

 این دوره‌ها به منظور ارتقای کیفیت مراقبت و بهبود زندگی سالمندان تدوین شده‌اند و افراد را برای انجام وظایف پرستاری و ارتباط با سالمندان آماده می‌کنند.

مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان

اهمیت این دوره‌ها از آن جهت بیشتر می‌شود که جمعیت جهان در حال پیر شدن است و این امر نیاز به پرستاران ماهر و متخصص در حوزه مراقبت از سالمندان را افزایش داده است.

 بنابراین، دوره‌های پرستاری سالمندان اهمیت بسیاری در حوزه بهداشت و درمان دارند و به عنوان یک فرصت برای بهبود وضعیت سالمندان و ارتقای سطح مراقبت از آنان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در این دوره‌ها، مباحث مختلفی از جمله فیزیولوژی و تغذیه سالمندان، بیماری‌های شایع در این گروه سنی، مراقبت‌های پرستاری و روش‌های ارتباط با سالمندان آموزش داده می‌شود.

 همچنین، دانشجویان در این دوره‌ها با مفاهیم اخلاقی و حقوقی مرتبط با مراقبت از سالمندان آشنا می‌شوند تا بتوانند با شرایط مختلفی که در این زمینه ممکن است بروز کند، به خوبی برخورد کنند.

نگهداری از سالمند

علاوه بر این، دوره‌های پرستاری سالمندان به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا تجربیات عملی در این زمینه کسب کنند. این امر به آنان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را تقویت کرده و آمادگی لازم برای انجام وظایف پرستاری در محیط‌های واقعی را داشته باشند. حرفه ای ترین دوره تکنسین داروخانه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

در نهایت، دوره‌های پرستاری سالمندان از اهمیت بسیاری برخوردارند و برای افرادی که علاقه‌مند به حوزه بهداشت و درمان و مراقبت از سالمندان هستند، فرصتی مناسب برای گسترش دانش و مهارت‌های خود فراهم می‌کنند. 

بنابراین، توجه به این دوره‌ها و انجام آنها می‌تواند بهبود وضعیت مراقبت از سالمندان را تضمین کرده و به بهبود کیفیت زندگی این گروه از جامعه کمک شایانی نماید. علاقه مندان به دوره آتش نشانی می توانید با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا در تماس باشید.

 

در جوامع مدرن، جمعیت سالمندان به سرعت در حال افزایش است. این افزایش جمعیت سالمندان به چالش‌های جدیدی برای جوامع و سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی منجر شده است. از این رو، دوره نگهداری از سالمندان به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در حال بحرانی شدن است.

پرستاری از سالمند

دوره نگهداری از سالمندان شامل مجموعه‌ای از خدمات و مراقبت‌ها است که به افراد سالمند و ناتوان در انجام فعالیت‌های روزمره‌شان کمک می‌کند. 

این خدمات شامل مراقبت پزشکی، مراقبت پرستاری، پشتیبانی اجتماعی و روانی، محیط زندگی مناسب و فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی است. جهت شرکت در حرفه ای ترین دوره فیشیال با مشاورین ما در آموزشگاه بهفرنیا در ارتباط باشید.

در حال حاضر، بسیاری از کشورها با چالش‌هایی مواجه هستند که نیازمند اصلاح سیستم‌های نگهداری از سالمندان است. یکی از این چالش‌ها، نیروی کار ناکافی در حوزه نگهداری از سالمندان است.

 با افزایش جمعیت سالمندان، نیاز به پرستاران و کارگران سالمندان به شدت افزایش یافته است، اما تعداد کافی از نیروی کار در این حوزه وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از سالمندان نتوانند به مراکز نگهداری مناسب دسترسی پیدا کنند و یا خدمات نگهداری کیفیتی دریافت کنند.

دوره پرستاری سالمند

همچنین، هزینه‌های نگهداری از سالمندان نیز یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است. بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه‌های نگهداری از سالمندان را تحمل کنند و باید به دنبال راهکارهای دیگر برای مراقبت از عزیزان خود بگردند. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از سالمندان در معرض خطر عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و پرستاری قرار بگیرند.

برای حل این چالش‌ها، نیاز به اصلاح و بهبود سیستم‌های نگهداری از سالمندان است. افزایش تعداد نیروی کار در حوزه نگهداری از سالمندان، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی برای خانواده‌ها برای تحمل هزینه‌های نگهداری از سالمندان و ارتقاء کیفیت خدمات نگهداری از سالمندان از جمله اقداماتی است که می‌تواند بهبودی در این حوزه ایجاد کند.

 

مدرک پرستار سالمند

در نتیجه، دوره نگهداری از سالمندان به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در جوامع مدرن شناخته می‌شود. برای حل چالش‌های این حوزه، نیاز به اصلاح و بهبود سیستم‌های نگهداری از سالمندان است تا بتوان بهترین مراقبت‌ها را برای سالمندان فراهم کرد و زندگی با کیفیتی برای آنها فراهم آمد.

دوره پرستاری سالمند یکی از مهمترین دوره‌های آموزشی در حوزه پرستاری است که به توسعه مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای مراقبت از سالمندان می‌پردازد. با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمندان در جوامع مختلف، نیاز به پرستاران ماهر و متخصص در این حوزه احساس می‌شود. بنابراین، دوره پرستاری سالمند اهمیت بسیاری دارد و باید با دقت و توجه به جزئیات آموزش داده شود.

 

دوره نگهداری از سالمندان

در دوره پرستاری سالمند، دانشجویان با مفاهیم اساسی پرستاری و مراقبت از سالمندان آشنا می‌شوند. این شامل مباحثی مانند فیزیولوژی و بیماری‌های مرتبط با سالمندان، روش‌های تشخیصی و درمانی، مباحث روانشناسی و اجتماعی مرتبط با سالمندان و همچنین مهارت‌های ارتباطی و انسان‌شناسی است. علاوه بر این، دانشجویان در این دوره با تکنیک‌ها و روش‌های مراقبت از بیماران سالمند و همچنین مدیریت مواقع اضطراری و بحرانی آشنا می‌شوند.

در حین دوره پرستاری سالمند، دانشجویان فرصت دارند تا مهارت‌های عملی مرتبط با پرستاری سالمند را تمرین کنند. این شامل مراقبت از بیماران سالمند در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مراقبت در منزل و همچنین همکاری با تیم‌های پزشکی و پرستاری می‌شود. این تجربیات عملی به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود دهند و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

 

پرستار سالمند بیمار

علاوه بر مباحث علمی و عملی، دوره پرستاری سالمند به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با چالش‌ها و مسائل اخلاقی مرتبط با پرستاری سالمند آشنا شوند. این شامل مواردی مانند حفظ حریم شخصیت بیماران، احترام به ارزش‌ها و باورهای فرهنگی آن‌ها و همچنین تصمیم‌گیری در مواقع دشوار مرتبط با پرستاری سالمند می‌شود.

 

دوره سالمندیاری

در نهایت، دوره پرستاری سالمند برای دانشجویان فرصتی مناسب است تا به عنوان پرستاران ماهر و متخصص در این حوزه فعالیت کنند و به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کنند. این دوره‌ها باید با دقت و توجه به استانداردهای بین‌المللی آموزشی برگزار شوند تا فارغ‌التحصیلان قادر باشند تا با چالش‌ها و مسائل پیش‌روی آن‌ها در حین فعالیت حرفه‌ای مواجه شوند. به این ترتیب، می‌توان به بهبود کیفیت مراقبت از سالمندان و ارتقاء سطح پرستاری در جوامع مختلف کمک کرد.

سوالات متداول دوره پرستار سالمند

دوره پرستار سالمند 30 ساعت می باشد.

بله، پس از گذراندن دوره ی آموزشی مدرک آموزشگاه که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای نیز هست برای شما صادر می گردد.

بسیاری از کشورها جهت پذیرش اقامت و مهاجرت مدارک فنی و حرفه ای را بعنوان امتیاز برای متقاضیان در نظر میگیرند. این مدارک قابل ترجمه رسمی می باشند که به تایید قوه قضاییه نیز رسیده است و این مدارک به علت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) در دنیا معتبر می باشد.

بله آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای می باشد و شما می توانید در سایت فنی حرفه ای استعلام آموزشگاه بهفرنیا را دریافت کنید.

برای افرادی که از شهرستان تشریف میارن دوره های فشرده و فول تایم در یک هفته بدون دریافت مبلغ اضافی برگزار میشود.

خود آموزشگاه خوابگاه مستقل ندارد ولی با چند خوابگاه همکاری می کند و کاراموزان را با قیمت مناسب به خوابگاه های مربوطه معرفی می کند.

بله وجود دارد. مترو – تاکسی و اتوبوس.

بله، اساتید آموزشگاه بهفرنیا بعنوان آزمونگر چندین حرفه سازمان فنی و حرفه‌ای و با سابقه تدریس در دانشگاه و مراکز آموزشی می‌باشند.

50% تخفیف ( رزرو کنید)