بهداشت و ایمنی

برای کسب مهارت نیاز به مشاوره دارید؟

وجود یک کارشناس بهداشت و ایمنی برای تمامی شرکت ها و ارگان ها و کارخانه ها ضروری است. برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده است که در مورد شیوه نظارت بر سازمان های بزرگ و غول آسا سرشار از پرسش های بی جواب شده باشیم. چگونه ممکن است در کارخانجات و سازمان های بزرگی که هزاران هزار کارمند در حال فعالیت هستند همه چیز تحت نظارت و کنترل قرار گیرد؟

جلوگیری از آسیب دیدن کارمندان، جلوگیری از خسارات زیست محیطی، مدیریت بهینه محیط کار، استانداردسازی روش های کاری، حفظ ارگونومی و جلوگیری از صدمات فیزیولوژیکی، برقرار سازی ایمنی، حفظ بهداشت محیط کار و اجرای روش هایی برای جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات چگونه و در چه قالبی صورت می پذیرد؟ در پاسخ باید گفت که این وظایف به عهده کارشناسان بهداشت و ایمنی می باشد.

دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای یکی از مهمترین دوره های آموزشی است که برای کارکنان و کارفرمایان در صنایع مختلف ارائه می شود. این دوره ها به منظور آموزش مفاهیم و مهارت های لازم برای ایجاد محیط کار ایمن و سالم برای همه افراد مشترک در یک صنعت ارائه می شود. اهمیت این دوره ها از این جهت حائز اهمیت است که ایجاد یک محیط کار ایمن و سالم می تواند بهبود کارایی و بهره وری کارکنان را تضمین کند و همچنین از صنایع و کسب و کارها در برابر هزینه های ناشی از تصادفات و بیماری ها حفاظت کند.

 

کارشناس بهداشت و ایمنی به چه کسی گفته می شود؟

کارشناس بهداشت و ایمنی فردی است که در راستای رقم زدن یک محیط کار ایمن و سالم، مقررات خاصی را وضع، برنامه های مدونی را طرح ریزی و شیوه های اجرایی خاصی را عملی می سازد. همچنین کارشناس بهداشت و ایمنی اجرای صحیح قوانین و مقررات را در محیط کار به عهده دارد. این قوانین در راستای حفاظت از محیط زیست، سلامت کارکنان، افزایش بهره وری، افزایش ایمنی و حفظ بهداشت و سلامت کارمندان می باشد.

کارشناسان بهداشت و ایمنی با تحلیل و بازرسی دقیق محیط کار، مقرراتی درخور همان محیط وضع می کنند. این کارشناسان خبره در محیط هایی مانند بیمارستان ها، رستوران ها، آتش نشانی ها، هلال احمر، اداره ها، معادن، مجموعه های عمرانی و کارخانجات فعالیت می کنند. حرفه ای ترین دوره تکنسین داروخانه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

وظایف کارشناس بهداشت و ایمنی

یک کارشناس بهداشت و ایمنی موظف است خطرات محیط کار را شناسایی کند و روش هایی برای مقابله با خطرات مطرح کند. خطراتی که در یک کلینیک درمانی وجود دارد مطمئنا متفاوت از خطراتی خواهد بود که در پروژه های صنعتی احتمال رخ دادن دارند. در نتیجه یک کارشناس بهداشت و ایمنی حرفه ای باید به خوبی قادر به تحلیل هر گونه محیط کاری باشد و متناسب با صنعتی که در آن فعالیت می کند آموزش دیده باشد.

هر نوع خطر شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و ارگونومیکی در محیط کار توسط کارشناس بهداشت و ایمنی شناسایی می شود. به عنوان مثال در یک کلینیک درمانی یا بیمارستان این موضوع به عهده کارشناس بهداشت و ایمنی است که درجه سمیت مواد را بررسی نموده و آسیب ها و خطرات احتمالی از تماس کارکنان با این مواد را تحلیل نماید و در این راستا قوانینی را وضع کند. در حالی که در یک محیط صنعتی ممکن است این تحلیل و بررسی در ارتباط با یک دستگاه صورت گیرد. کارشناس بهداشت و ایمنی در واقع با بررسی شرایط کاری بالقوه خطرساز، اقدامات و تصمیماتی را برای کارکنان و محیط کار در نظر خواهد گرفت. به منظور آشنایی با دوره hse مبتدی و پیشرفته با ما در ارتباط باشید.

 

فرصت های شغلی برای کارشناس بهداشت و ایمنی

شغل کارشناس بهداشت و ایمنی یکی از پر طرفدارترین مشاغل به ویژه در کشورهای در حال توسعه می باشد. کشورهای در حال توسعه به خوبی می دانند که برای نزدیک شدن به اهداف آرمانی و چشم اندازهای روشن آینده باید الگوبرداری درستی از کشورهای توسعه یافته داشته باشند. بها دادن به جایگاه شغلی کارشناس بهداشت و ایمنی یکی از اقدامات مهم در این راستا است. فرصت های شغلی برای کارشناس بهداشت و ایمنی به شدت در ایران حال گسترش هستند.

افرادی که در این حوزه تخصص دارند می توانند در صنایع تولیدی از جمله صنایع شیمیایی، صنایع خودروسازی، صنایع ذوب آهن و پتروشیمی، صنایع حمل و نقل، صنایع ساختمانی، صنایع مخابرات، صنایع الکترونیک و صنایع غذا  نوشیدنی مشغول به کار شوند. صنعت داروسازی، بیمه، سازمان محیط زیست و آب و فاضلاب نیز از جمله صنایعی هستند که برای کارشناسان بهداشت و ایمنی موقعیت کاری خوبی دارند.

کارخانجات یکی از اصلی ترین مکان ها برای کار و فعالیت کارشناسان بهداشت و ایمنی می باشد. این افراد همچنین می توانند در موسسات آموزشی و تربیتی مشغول به کار شوند و در حوزه آموزش کارشناسان و کارگران فعالیت داشته باشند. موضوع بهداشت و ایمنی کار چیزیست که تمام افراد سازمان از صفر تا صد باید بدان آشنایی داشته باشند. بنابراین فضا برای آموزش دهی این مباحث بسیار وسیع است. کارشناس بهداشت و ایمنی می تواند در شرکت های فنی مهندسی مشغول به کار شود و یا در قالب ارگونومیست اقدام به بهینه سازی محیط کار و تجهیزات مطابق با استانداردهای سلامت کارکنان نماید.

این افراد می توانند در مراکز آتش نشانی و امداد و نجات فعالیت کنند و در بیمارستان ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها نیز مشغول به کار شوند. با این حال اگر روحیات تان با محیط های کاری عنوان شده جور نیست می توانید به عنوان کارشناس بهداشت و ایمنی در هتل ها و رستوران ها فعالیت داشته باشید. این محیط های کاری به شدت به کارشناس بهداشت و ایمنی نیاز دارند. به ویژه اگر تعداد پرسنل کاری بالایی داشته باشند.

ادارات دولتی، وزارتخانه ها و دانشکده ها و دانشگاه ها نیز مکان های مستعدی برای استخدام کارشناسان بهداشت و ایمنی هستند. به طور کلی می توان کارشناس بهداشت و ایمنی را پایه ثابت هر سازمان و اداره ای دانست که به سلامت کارکنان، حفظ سرمایه های مالی و دغدغه های زیست محیطی اهمیت می دهد. جهت کسب اطلاع از دوره منشی امور پزشکی با کارشناسان آکادمی بهفرنیا در تماس باشید.

 

هدف از دوره کارشناس بهداشت و ایمنی

افرادی که قرار است در پست مهم و کلیدی کارشناس بهداشت و ایمنی فعالیت کنند باید افرادی آگاه، با تجربه، ماهر و مسلط باشند. بی شک به کارگیری نیروهایی که صرفا به دانش نظری در این حوزه اکتفا کرده اند و از مهارت های میدانی چیزی نمی دانند می تواند وضعیت سازمان را به مخاطره بیندازد. هدف از دوره کارشناس بهداشت و ایمنی چیزی جز پرورش نیروهای ماهر، خبره و متخصص نیست؛ افرادی که قادر اند در شرایط بحرانی به بهترین نحو ممکن سازمان را تحت کنترل در آوردند و استانداردهای بهداشت و ایمنی را مو به مو اجرا کنند.

نحوه واکنش دهی کارشناس بهداشت و ایمنی در شرایط بحرانی یکی از مهمترین مهارت های این افراد است. کارشناسان که نمی توانند در مواقع حساس واکنش مناسبی از خود نشان دهند اوضاع را به سمت و سوی درستی سوق نخواهند داد بلکه فقط شدت وخامت را افزایش می دهند. پرورش نیروهای خبره در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند از نیروهای کار بلد برای مهار کردن اوضاع بحرانی و ثابت نگه داشتن اوضاع سازمان در شرایط ایده آل کمک بگیرند.

کارشناسان بهداشت و ایمنی شیوه استفاده درست از تجهیزات را به کارکنان آموزش می دهند و اقدام به جمع آوری داده ها در محیط کار و تحلیل آن ها می نمایند. بسیار مهم است که کارشناس بهداشت و ایمنی قادر به تحلیل تخصصی محیط کار باشد. بنابراین هر کارشناس بهداشت و ایمنی باید برای کار در محیط های کاری مختلف آموزش داده شود. حرفه ای ترین دوره تخليص DNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

خطرات احتمالی و نوع دستگاه ها و الزامات بهداشتی در بیمارستان بی شک متفاوت از یک کارخانه صنعتی می باشد. با برگزاری دوره کارشناس بهداشت و ایمنی به طور تخصصی، کارشناسان خبره برای حضور در محیط های کاری مختلف پرورش و تربیت می شوند. با حضور به هم رساندن در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی، افراد می توانند آموزش های لازم برای فعالیت در جایگاه یک کارشناس بهداشت و ایمنی را در هر صنعتی پیدا کنند؛ صنعت بهداشت، صنعت زیبایی، صنعت تولید، صنعت ساختمان سازی، صنعت معدن و صنعت درمان و پزشکی. این روزها تخصص و مهارت حرف اول را می زند. بنابراین نمی توان به آموزش های تئوری اکتفا کرد.

هدف از دوره کارشناس بهداشت و ایمنی در آموزشگاه بهفرنیا در واقع کمک به علاقمندان این حوزه جهت حور فعالانه و موفقیت آمیز در این جایگاه شغلی حساس و همچنین کمک به سازمان ها برای مدیریت بهینه و افزایش بهره وری و جلوگیری از بروز آسیب های جانی و مالی می باشد.

 

مزایای شرکت در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی

این روزها دانشگاه ها به عرصه ای برای کسب مدرک تبدیل شده است. خروجی دانشگاه ها را که غربال کنید خواهید دید تعداد کمی از فارغ التحصیلان شرایط ورود به بازار کار را دارند. عدم دارا بودن مهارت، عدم آشنایی به محیط کار، عدم بهره مندی از تخصص و تکیه بر دانش تئوری و علوم نظری موجب شده تا بسیاری از فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی قادر به یافتن کار نباشند. این موضوع حتی در مورد فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور نیز صادق است.

اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم باید حق را به مدیران و صاحبان کسب و کارها بدهیم. استخدام فارغ التحصیلانی که هیچ گونه مهارتی را کسب نکرده اند و صرفا به واسطه مدرک دانشگاهی سراغ از کار می گیرند ریسک بالایی دارد. این موضوع به ویژه برای برخی از جایگاه های شغلی که دارای حساسیت بالایی هستند به شدت صدق می کند. جایگاه شغلی کارشناس بهداشت و ایمنی یکی از جایگاه های شغلی حساسی است که کارفرمایان برای استخدام در این جایگاه شغلی سراغ از افراد ماهر و آموزش دیده می گیرند. افرادی که با طی کردن دوره های عملی تحت نظارت اساتید و متخصصین به مهارت بالایی در این حوزه رسیده اند.

از جمله مهمترین مزایای شرکت در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی می توان به امتیاز بالایی اشاره کرد که برای استخدام در این جایگاه نصیب شما می شود. بی شک حضور در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی برای شما یک پوئن مثبت در زمان استخدام خواهد بود. در نتیجه زمانی که برای مصاحبه کاری دعوت می شوید به واسطه طی کردن دوره های تخصصی در اولویت استخدام قرار خواهید گرفت. کارفرمایان از کارشناسان بهداشت و ایمنی توقع دارند مهارت عملی بالایی در این حوزه داشته باشند و طی کردن دوره کارشناس بهداشت و ایمنی مهر تاییدی بر مهارت و توانمندی شما در این عرصه است.

کارشناس بهداشت و ایمنی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به عنوان یکی از مشاغل پر درآمد محسوب می شود. بنابراین با طی کردن دوره کارشناس بهداشت و ایمنی می توانید این جایگاه شغلی را در هر کشوری تصاحب کنید و از خیل عظیم مصاحبه شوندگان به واسطه مهارتی که دارید جلو بزنید. کسب درآمد بالا از این جایگاه شغلی آن هم در هر کجای دنیا مزیتی است که به واسطه طی کردن دوره کارشناس بهداشت و ایمنی بدان دست پیدا خواهید کرد. علاقه مندان به دوره آتش نشانی می توانید با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا در تماس باشید.

 

سرفصل های دوره کارشناس بهداشت و ایمنی

حتی اگر در رشته تحصیلی بهداشت ایمنی تحصیل کرده باشید با ورود به دوره کارشناس بهداشت و ایمنی آموزشگاه بهفرنیا متوجه خواهید شد که میزان مهارتی که در این رشته دارید همچون قیاس یک قطره با دریای بیکران است. موفقیت در جایگاه شغلی کارشناس بهداشت و ایمنی به طور مستقیم با میزان مهارت و توانمندی شما در ارتباط است. به واسطه شرکت در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی آموزشگاه بهفرنیا می توانید به این مهارت و توانمندی دست پیدا کنید. اما چه نوع مهارت هایی را در آکادمی بهفرنیا کسب می کنید؟ در این بخش تعدادی از مهمترین سرفصل های دوره کارشناس بهداشت و ایمنی را به شما خواهیم گفت.

  • آشنایی با اصول و مبانی ایمنی و مفهوم HSE
  • آشنایی با انواع مخاطرات احتمالی در محیط کار و روش های کنترل
  • شناخت قوانین مرتبط با بهداشت و ایمنی کار
  • آشنایی با سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی حرفه ای (OHSAS 18001)
  • آشنایی با سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO 14001)
  • آشنایی با سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE-MS)
  • روش های مدیریت بحران
  • ارزیابی و مدیریت ریسک
  • شیوه تجزیه و تحلیل و گزارش نویسی
  • آشنایی با وظایف کارشناس بهداشت و ایمنی
  • آشنایی با انواع لوازم حفاظت فردی و لزوم استفاده از آنها
  • آشنایی با مدل های سیستم HSE
  • شناخت انواع بیماری های شغلی
  • بررسی ایمنی عملیات و ایمنی کار با دستگاه ها
  • آراستگی محیط کار
  • کمک های اولیه و روش های امداد و نجات
  • شیوه های مدیریت پسماند و کاهش آلودگی های زیست محیطی
  •  

دوره کارشناس بهداشت و ایمنی با مدرک فنی و حرفه ای

یکی از اولین سوالاتی که متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی می پرسند سوالاتی پیرامون مدرک است. اغلب اساتید بر این باورند که مهارت گرایی باید جای خود را به مدرک گرایی بدهد اما نمی توان از تاثیر مدرک در حوزه شغل یابی و ارتقای شغلی غافل شد. در دست داشتن مدرک نشان می دهد که شما با موقعیت توانسته اید دوره آموزشی را به پایان برسانید. هر چند که مدرک به تنهایی قادر به اثبات مهارت شما نیست اما بی شک برای اثبات توانمندی به آن نیاز دارید. پس چه بهتر که مدرک تان مدرکی معتبر باشد. مدرک فنی و حرفه ای یکی از معتبرترین مدارک بین المللی است که مورد تایید سازمان جهانی کار می باشد.

افرادی که مدرک فنی و حرفه ای دریافت می کنند با پشت سر گذاشتن آزمون های سنجش مهارت که بعضا دشوار نیز هستند موفق به اخذ این مدرک می شوند. در واقع یکی از تفاوت های اساسی مدرک فنی و حرفه ای با سایر مدارک در همین است که دارنده آن بعد از سپری کردن آزمون استاندارد و موفقیت در آزمون توانسته مدرک فنی و حرفه ای را دریافت کند بنابراین از سطح توانمندی های بالایی برخوردار می باشد. جهت شرکت در حرفه ای ترین دوره فیشیال با مشاورین ما در آموزشگاه بهفرنیا در ارتباط باشید.

دوره کارشناس بهداشت و ایمنی با مدرک فنی و حرفه ای یک برگ برنده برای شما عزیزان در بازار شغلی امروز است. این روزها کارفرمایان به جای تکیه بر مدارک تحصیلی و مدارجی که در دانشگاهی طی کرده اید به مهارت ها و توانمندی های نیروی کار تکیه می کنند.

داشتن مدرک دانشگاهی لازم است اما کافی نیست. مدرک فنی و حرفه ای این موضوع را اثبات می کند که شما به خوبی می توانید آموزه هایی که در دوره فرا گرفته اید را عملی سازید. از این رو آموزشگاه بهفرنیا با اعطای مدرک فنی حرفه ای در پایان دوره کارشناس بهداشت و ایمنی این بستر را برای شما عزیزان فراهم نموده تا بتوانید با این مدرک در هر کجای دنیا به فعالیت حرفه ای مشغول شوید. حرفه ای ترین دوره آزمايشگر ارشد مهندسی ژنتيک را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

دوره کارشناس بهداشت و ایمنی با مدرک قابل ترجمه

این روزها بازار مهاجرت حسابی داغ است. افرادی که قصد مهاجرت به آن سوی مرزها را دارند تلاش می کنند تا بتوانند از طریق کار یا تحصیل برای خود موقعیت مناسبی در کشورهای توسعه یافته دست و پا کنند. یکی از مدارکی که حسابی در روند مهاجرت به کارتان خواهد آمد مدرک فنی و حرفه ای است چرا که این مدرک قابل ترجمه می باشد و در نزدیک به 190 کشور دنیا اعتبار رسمی دارد.

دوره کارشناس بهداشت و ایمنی با مدرک قابل ترجمه می تواند موقعیت های درخشانی را از لحاظ کاری بای شما در آینده ای نه چندان دور رقم بزند. این جایگاه شغلی به واسطه تمرکز ویژه روی بهره وری و بهینه سازی بشدت مورد تمرکز سازمان ها، ادارات، بیمارستان ها، وزارتخانه ها و کارخانجات می باشد. در نتیجه با اخذ این مدرک می توانید یک امتیاز مثبت به امتیازاتی که برای مهاجرت نیاز است اضافه کنید. فراموش نکنید که آینده شما به اقدامات امروزتان وابسته است بنابراین گام های امروز را با چشم های باز و نگاه روشن رو به سوی آینده بردارید.

آموزشگاه بهفرنیا با فراهم آوردن شرایط جهت شرکت در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی با مدرک قابل ترجمه این فرصت را به شما داده تا در پایان دوره مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید و گامی مثبت و سازنده برای آینده ای پر ثمر بردارید.

 

نحوه ثبت نام دوره کارشناس بهداشت و ایمنی

برای ثبت نام در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی نیاز به پیش نیاز خاصی نیست. در واقع شما می توانید با هر سطح علمی و هر مدرک تحصیلی که دارید در این دوره شرکت نمایید . در پایان دوره گواهی معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید. نحوه ثبت نام دوره کارشناس بهداشت و ایمنی بدین صورت است که باید در ابتدا فرم ثبت نام را پر کنید.

این فرم حاوی اطلاعاتی است که برای ثبت نام شما عزیزان نیاز می باشد. در ادامه نیز با پرداخت شهریه و ارائه مدارک مورد نیاز می توانید روند ثبت نام را تکمیل نمایید. کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا شما را در راستای ثبت نام در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی یاری خواهند کرد. کافیست با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم برای ثبت نام را دریافت کنید. حرفه ای ترین دوره کمک بهیار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

قیمت دوره کارشناس بهداشت و ایمنی

شغل کارشناس بهداشت و ایمنی یکی از درآمدزا ترین شغل های جهان است. بی شک یادگیری مهارت های این جایگاه شغلی به شما در یافتن شغلی پر درآمد کمک خواهد کرد. کافیست در دوره های آموزش کارشناس بهداشت و ایمنی شرکت کنید تا آتیه ای درخشان با درآمد عالی در این شغل به دست آورید. سوالی که بسیاری از متقاضیان شرکت در دوره کارشناس بهداشت و ایمنی می پرسند پیرامون قیمت این دوره است. قیمت دوره کارشناس بهداشت و ایمنی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از مجموعه های آموزش دهنده این دوره را به طور حضوری و برخی دیگر به صورت مجازی و آنلاین برگزار می کنند. بسیاری از دوره های آنلاین در کیفیت با دوره های حضوری برابری می کنند و از استانداردهای سطح بالا بهره مند هستند با این حال به دلیل مجازی بودن دارای قیمت اقتصادی تری هستند. بی شک شرکت در این دوره ها می تواند از لحاظ اقتصادی برای شما صرفه بیشتری داشته باشد.

با این حال بسیاری از افراد بر این باورند که بهره وری در آموزش های حضوری به مراتب بیشتر است و ارزشیابی پایان دوره در این آموزش ها اعتبار بیشتری دارد. در نهایت انتخاب به عهده شما خواهد بود که در آموزش های حضوری کارشناس بهداشت و ایمنی شرکت کنید یا در آموزش های مجازی. از دیگر مواردی که در قیمت دوره کارشناس بهداشت و ایمنی دخیل می باشد نوع و میزان اعتبار مدرکی است که در نهایت به شما اعطا خواهد شد. اعتبار بین المللی مدرک، قابل ترجمه بودن مدرک و قابل استناد بودن مدرک به عنوان یک گواهی معتبر از پایان موفقیت آمیز دوره کارشناس بهداشت و ایمنی از مهمترین مواردی است که در قیمت دوره تاثیر دارد.

برخی موسسات به مدارک آموزشگاهی اکتفا می کنند. به این معنا که گواهینامه پایان دوره را با مهر و امضای موسسه به کارآموزان اعطا می نمایند در حالی که برخی دیگر از موسسات آموزشی اقدام به ارائه گواهینامه هایی چون گواهینامه فنی حرفه ای، گواهی SMC آمریکا و گواهی TUV SUD آلمان و گواهی های بین المللی دیگر نظیر این گواهی ها می نمایند و در کنار آن ID کارت چیپ دار و ID کارت مغناطیسی ارائه می دهند. بی شک میزان اعتبار و نوع گواهی اعطا شده در پایان دوره در قیمت دوره کارشناس بهداشت و ایمنی تاثیر گذار خواهد بود.

میزان تخصص و مهارت اساتید و سطح سواد و دانش این عزیزان نیز می تواند به نوعی عاملی در قیمت دوره کارشناس بهداشت و ایمنی باشد. بی شک برای کارآموزان و متقاضیان مهم است که سرفصل های آموزشی را تحت نظارت اساتید حرفه ای و متخصص آموزش ببینند. در بیشتر مواقع سطح دانش و تخصص اساتید به قدری برای متقاضیان مهم است که افزایش قیمت دوره تاثیری در تصمیم گیری آن ها برای شرکت در دوره ندارد.

آموزشگاه بهفرنیا با سیاست دوسویه به طور همزمان سعی در جلب رضایت مخاطبان از طریق ارائه آموزش های با کیفیت و ارائه قیمت های اقتصادی داشته است. تلاش ما در آموزشگاه بهفرنیا بر این است تا با ارائه آموزش های جامع، معتبر و اقتصادی نیروهایی ماهر، توانمند و متخصص وارد بازار کار نماییم. باشد که قدمی مثبت و سازنده در راستای اعتلای پرچم کشور عزیزمان ایران در صحنه های بین المللی کار و توسعه برداشته باشیم.

 

دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای

آمار و اخبار مربوط به حوادث رخ داده در صنایع حاکی از این است که بسیاری از این حوادث به دلیل نقض قوانین ایمنی رخ داده است. عدم توجه به اصول و قواعد ایمنی و استانداردهای محیط کار ممکن است حوادثی را رقم بزند که غرامت های سنگین آن می تواند یک صنعت را ورشکست کند. بنابراین حضور کارشناسان ایمنی و بهداشت صنعتی در صنایع مختلف الزامی می باشد. 

کارشناسان بهداشت و ایمنی باید دارای مهارت بالایی در زمینه حفظ ایمنی محیط کار داشته باشند و لازمه این موضوع، شرکت در دوره های تخصصی است. دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای یکی از بهترین دوره های در حال برگزاری برای پرورش کارشناسان خبره و ماهر در زمینه ایمنی صنعتی و بهداشت فنی می باشد. شرکت در دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای، شما در پایان دوره از مدرک معتبر بین المللی بهره مند خواهد ساخت. در نتیجه می توانید فعالیت حرفه ای و تخصصی خود را در این حوزه پر مخاطره و مهم آغاز کنید.

دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای در سطوح مختلفی برگزار می شود. شما می توانید با شرکت در دوره های مقدماتی و پیشرفته در سطح یک و دو به مهارت و توانایی بالایی برسید. دقت داشته باشید که شرکت در دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای مقدماتی لازمه شرکت در دوره های پیشرفته می باشد. ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای مناسب چه افرادی می باشد؟ از جمله افرادی که می توانند در این دوره شرکت کنند می توان به دانشجویان بهداشت و ایمنی صنعتی، آتش نشان ها، تکنسین ها و اپراتورهای فعال در حوزه صنعت اشاره کرد. 

در دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای شما با مفاهیم بنیادی حوزه ایمنی صنعتی آشنا خواهید شد. 

مفاهیمی مانند انواع پروانه کار، لوازم ایمنی فردی، قوانین و استانداردهای ایمنی در صنعت، ایمنی در جابجایی، ایمنی در فضای کار بسته، ایمنی در حفاری، ایمنی در صنایع شیمیایی، ایمنی در صنعت برق، ایمنی در ساختمان سازی، ایمنی در آتش نشانی، ایمنی در سندبلاست و رنگ آمیزی، حوادث کار، ارزیابی ریسک، تدوین دستورالعمل های کاری، الزامات زیست محیطی، ایمنی کار در ارتفاع، مقررات جهانی، بهداشت محیط کار، کمک های اولیه، انواع کتاب های نگارش شده در زمینه ایمنی صنعتی و قوانین کار همگی از جمله مفاهیمی است که شما در دوره ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای با آن آشنایی پیدا خواهید کرد. حرفه ای ترین دوره تكثيركننده حيوانات آزمايشگاهی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

یکی از موارد مهمی که در دوره های ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای آموزش داده می شود، تشخیص و پیشگیری از خطرات موجود در محیط کار است. این شامل شناسایی مواد شیمیایی خطرناک، ابزار و تجهیزات خطرناک، و همچنین موارد دیگری مانند خطرات حرارتی یا مکانیکی است. با آموزش مفاهیم ایمنی و بهداشت فنی، کارکنان می توانند خطرات را شناسایی کرده و اقدامات مناسبی را برای پیشگیری از آنها انجام دهند.

 علاوه بر این، دوره های ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای به کارکنان آموزش می دهند که چگونه از تجهیزات ایمنی مانند ماسک ها و دستکش ها استفاده کنند و چگونه اقدامات اضافی مانند تهویه مناسب و نحوه حمل و نقل مواد خطرناک را انجام دهند. این آموزش ها به کارکنان کمک می کند تا در مواجهه با خطرات مختلف، اقدامات مناسبی را انجام دهند و از ایجاد حوادث و تصادفات جلوگیری کنند.

  

مدرک ایمنی فنی حرفه ای

کارشناسان بهداشت و ایمنی صنعتی این فرصت را دارند تا در محیط های کاری مختلف مشغول به فعالیت شوند. با این حال برای استخدام در موقعیت های شغلی مناسب، نیاز به ارائه مدرک معتبر می باشد. مدرک ایمنی فنی حرفه ای، مدرکی است که شما در پایان دوره ایمنی و بهداشت دریافت می کنید. با در دست داشتن این مدرک می توانید جایگاه شغلی دلخواه تان را کسب کنید. 

در واقع در دست داشتن این مدرک منجر به پر بار تر شدن رزومه کاری و مهارتی شما خواهد شد. استخدام کارشناس در موقعیت شغلی HSE به دلیل حساسیت بالایی که این حرفه دارد با الزامات و استانداردهای خاصی همراه است. یکی از این الزامات، بهره مندی از مدرک ایمنی فنی حرفه ای می باشد. اما چرا تاکید ویژه روی مدرک ایمنی فنی حرفه ای داریم؟ به این دلیل که مدرک ارائه شده توسط فنی حرفه ای اثبات کننده این موضوع است که شما در یادگیری مهارت های آموزش داده شده عملکردی استاندارد و در چارچوب ضوابط و قوانین داشته اید. 

آزمون هایی که در فنی حرفه ای برگزار می شوند دارای استاندارد جهانی هستند و عبور از فیلتر این آزمون ها به معنای مهارت بالای شما می باشد. در نتیجه در دست داشتن مدرک ایمنی فنی حرفه ای یعنی می توان روی شما به عنوان یک کارشناس ایمنی و بهداشت خبره حساب باز کرد. حرفه ای ترین دوره کمک پرستار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

مدرک ایمنی فنی حرفه ای قابل استعلام ترجمه می باشد. این مدرک دارای اعتبار بین المللی است و می توانید آن را در رزومه کاری و استخدامی خود لحاظ کنید. مجموعه های صنعتی و کسب و کارهای مختلف به دنبال کارشناسان ایمنی و بهداشتی هستند که قادر به افزایش بهره وری کارکنان، کاهش آثار مخرب زیست محیطی، حفظ ایمنی در بالاترین سطح، کاهش هزینه های انسانی، کاهش خسارات و مدیریت ریسک باشند. 

اما از کجا می توانند تشخیص دهند که شما انتخابی درست و مطلوب برای استخدام هستید؟ بی شک دارا بودن مدرک ایمنی فنی حرفه ای شاهدی بر توانمندی بالای شما در این زمینه ها می باشد. در نتیجه با شرکت در دوره ایمنی و بهداشت فنی حرفه ای شانس خود را برای فعالیت تخصصی در مجموعه های کاری بلندپایه افزایش دهید.

در کنار این، دوره های ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای به کارفرمایان نیز آموزش می دهند که چگونه محیط کار ایمن و سالمی را برای کارکنان خود ایجاد کنند. این شامل ارائه تجهیزات و ابزارهای ایمنی مناسب، برگزاری آموزش های منظم برای کارکنان، و ایجاد سیاست ها و رویه های مناسب برای پیشگیری از حوادث و بیماری ها است.

در نتیجه، دوره های ایمنی و بهداشت فنی و حرفه ای نقش بسیار مهمی در ایجاد محیط کار ایمن و سالم دارند. این دوره ها به کارکنان و کارفرمایان کمک می کنند تا از خطرات موجود در محیط کار آگاه شوند و اقدامات مناسبی را برای پیشگیری از آنها انجام دهند. ایجاد یک محیط کار ایمن و سالم می تواند بهبود کارایی و بهره وری کارکنان را تضمین کند و همچنین از صنایع و کسب و کارها در برابر هزینه های ناشی از تصادفات و بیماری ها حفاظت کند. بنابراین، این دوره ها باید به عنوان یک اولویت برای همه صنایع و کسب و کارها در نظر گرفته شوند.

 

مدرک بهداشت حرفه ای

متاسفانه در کشور ایران بسیاری از افراد تصور می کنند صرف قبولی در دانشگاه و شرکت در کلاس های آکادمیک دانشگاه می توانند مهارت بالایی برای ورود به بازار کار کسب کنند. این موضوع در مورد برخی رشته های انگشت شمار صادق است و در مورد اغلب رشته های تحصیلی چنین تصویری اساسا سراب است. به عنوان مثال رشته ایمنی و بهداشت صنعتی یکی از رشته هایی است که کارشناسان فعال در این حوزه باید بار سنگین و مسئولیت بزرگی را در کسب و کارهای صنعتی به دوش بکشند. حرفه ای ترین دوره کشت سلول را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

حفظ ایمنی و الزامات زیست محیطی و توانایی تجزیه تحلیل حوادث و کنترل عملیات شوخی بردار نیست. اما آیا این مهارت ها در دانشگاه تدریس می شوند؟ اغلب خیر. بنابراین مدرک دانشگاهی نمی تواند دلیلی محکم بر توانمندی شما باشد. پس چگونه می توان توانمندی خود را در این زمینه به اثبات رساند؟

با در دست داشتن مدرک بهداشت حرفه ای. دارا بودن مدرک بهداشت حرفه ای یعنی شما توانسته اید از فیلترهای سختگیرانه فنی و حرفه ای عبور کنید و در چارچوب ضوابط بین المللی مهارت های کافی در این حوزه را کسب کنید.

 دارا بودن مدرک بهداشت حرفه ای به معنای توانمندی بالای شما در مدیریت ریسک، مدیریت بحران، حفظ بهداشت و الزامات زیست محیطی، آشنایی با استانداردها، توانایی تجزیه و تحلیل حوادث، توانایی تدوین دستورالعمل های ایمنی، گزارش نویسی، کاهش هزینه های انسانی، افزایش بهره وری و ارزیابی خطرات، ایجاد همدلی در بین کارکنان و تشخیص شرایط نا ایمن و بالا بردن ضریب اطمینان در محیط کار می باشد.

در نتیجه، مدرک ایمنی فنی حرفه ای یکی از مهمترین مدارک حرفه ای است که نشان دهنده توانایی و تعهد فرد در ایجاد و حفظ محیط کار ایمن و سالم است. این مدرک از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای فرد امکانات و فرصت های شغلی بسیار خوبی را فراهم می کند. بنابراین، توصیه می شود که هر فردی که در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای فعالیت می کند، به دنبال کسب این مدرک باشد تا بتواند در حفظ سلامت و ایمنی خود و دیگران موثرتر عمل کند.

دوره های بهداشت حرفه ای اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی افراد دارند. این دوره ها به صورت متنوع و گسترده ارائه می شوند و شامل مباحثی از جمله بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت شغلی و بهداشت روانی می باشند. حرفه ای ترین دوره آزمايشگر ارشد مهندسی ژنتيک را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

دوره ایمنی

دوره ایمنی یکی از ضروری ترین دوره هایی است که کارشناسان ایمنی صنعتی، دانشجویان بهداشت و ایمنی، ارگونومیست ها، مهندسین مکانیک، مهندسین عمران، مهندسین برق، تکنسین ها، آتش نشان ها، اپراتورها و پرسنل فعال در سازمان های تولید باید در آن شرکت کنند. رعایت اصول و نکات ایمنی نه فقط به دوش کارشناسان بهداشت و ایمنی صنعتی، بلکه به عهده تمامی اعضای فعال در کسب و کار می باشد. تا زمانی که تمامی پرسنل به طور یکپارچه قوانین و الزامات را رعایت نکنند، ایمنی به بالاترین درجه نخواهد رسید.

در دوره ایمنی، شرکت کنندگان خواهند آموخت که چگونه و چه موقع از تجهیزات ایمنی فردی استفاده کنند، چگونه از بروز خطرات پیشگیری کنند، ریسک ها را ارزیابی کنند، دستورالعمل های HSE را به کار ببندند، چه واکنشی در شرایط خطر و اضطرار از خود نشان دهند، چگونه به مصدومین حادثه کمک برسانند و احتمال بروز حادثه را به حداقل برسانند.

 

دوره ایمنی و بهداشت محیط کار

برخی افراد تصور می کنند اصول ایمنی فقط مختص کارخانجات و مراکز تولید صنعتی است. در حالی که چنین تصوری از بنیاد غلط می باشد. ایمنی و بهداشت محیط کار باید در آزمایشگاه ها، مراکز آموزشی، شهرداری ها، بندرگاه ها، معادن، پروژه های ساختمانی، هتل ها، رستوران ها، آشپزخانه ها، بیمارستان ها، آتش نشانی ها و انبارها رعایت شود. در واقع بهتر است اینگونه بگوییم که دوره ایمنی و بهداشت محیط کار مختص تمام فعالان در حوزه های مختلف کسب و کار می باشد. 

در دوره ایمنی و بهداشت محیط کار، آموزش های مهمی در راستای ایمنی، افزایش بهره وری، مدیریت پسماند ها، اطفای حریق، کاهی هزینه ها، حفاظت از محیط زیست، رعایت بهداشت محیط کار و از بین بردن شرایط نا امن داده می شود. شما می توانید با شرکت در دوره ایمنی و بهداشت محیط کار، از مدرک معتبر بین المللی بهره مند شوید و این مدرک را به عنوان یکی از امتیازات مثبت در رزومه کاری خود لحاظ کنید. حرفه ای ترین دوره كارشناس پژوهش در علوم پايه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

دوره بهداشت حرفه ای

مدرک ایمنی فنی حرفه ای یکی از مهمترین مدارک حرفه ای است که نشان دهنده توانایی یک فرد در اجرای وظایف ایمنی و بهداشت حرفه ای است. این مدرک نشان دهنده این است که فرد مورد نظر دارای دانش و تجربه لازم برای ایجاد و حفظ محیط کار ایمن و سالم است.

اهمیت این مدرک از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی بسیار بالا است. زیرا ایمنی و بهداشت در محیط کار نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و امنیت کارگران دارد. بنابراین، داشتن مدرک ایمنی فنی حرفه ای نشان دهنده تعهد و توانایی فرد در ایجاد و حفظ این امنیت و سلامت است.

 

دوره های بهداشت حرفه ای

افرادی که قصد دارند در صنعت مشغول به کار شوند و یا عهده دار ایمنی در مراکز مختلف شوند لازم است که در دوره های بهداشت حرفه ای شرکت کنند. شرکت در این دوره ها نیازمند پیش زمینه خاصی نیست. با این حال اگر قصد دارید در دوره های پیشرفته شرکت کنید بهتر است دوره های مقدماتی را از سر گذرانده باشید. 

در دوره های بهداشت حرفه ای مفاهیم مهمی مانند قوانین HSE، عوامل زیان آور محیط کار، ارگونومی در محیط کار، ریسک های محیط کار، آلودگی های زیست محیطی، ایمنی فردی، عواملی بیولوژیکی محیط کار، کمک های اولیه، قوانین جهانی، ممیزی ایمنی و مدیریت بحران و انگیزش ایمنی کارکنان آموزش داده می شود. شما می توانید برای شرکت در دوره های بهداشت حرفه ای همراه با مدرک معتبر و بین المللی فنی حرفه ای با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا تماس حاصل نمایید.

برای کسب این مدرک، فرد باید دوره های آموزشی مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای را گذرانده و در آزمون های مربوط به این حوزه شرکت کند. این دوره ها شامل مباحثی از قبیل ایمنی در محیط کار، استفاده از تجهیزات حفاظتی، شناخت مواد شیمیایی و … می باشد. همچنین، فرد باید تجربه کاری مرتبط با این حوزه را داشته باشد تا بتواند مدرک ایمنی فنی حرفه ای را کسب کند.

با داشتن این مدرک، فرد می تواند به عنوان متخصص ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیط های مختلف کاری مشغول به فعالیت شود. این مدرک به او امکان می دهد تا در تدوین و اجرای برنامه های ایمنی و بهداشتی در محیط کار نقش اساسی ایفا کند و بهبودهای لازم را در این زمینه ایجاد کند. حرفه ای ترین دوره بیوتراپی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

علاوه بر این، داشتن مدرک ایمنی فنی حرفه ای برای فرد مزیت های مالی نیز دارد. زیرا کارفرمایان به دنبال افرادی می گردند که دارای توانایی و دانش لازم برای حفظ ایمنی و بهداشت در محیط کار هستند. بنابراین، افرادی که دارای این مدرک هستند، می توانند به عنوان مشاوران یا مدیران ایمنی و بهداشت حرفه ای در شرکت ها و سازمان ها فعالیت کنند و درآمد بالاتری نسبت به سایر کارکنان داشته باشند.

 

آموزش ایمنی و بهداشت شغلی

یکی از دوره های مهم بهداشت حرفه ای، دوره بهداشت شغلی است که به کارمندان کمک می کند تا در محیط کار خود بهداشت خود را حفظ کنند. این دوره شامل مباحثی از جمله ایمنی و بهداشت در محیط کار، اصول اولیه ایمنی، استفاده از تجهیزات محافظتی و مدیریت خطرات است. افرادی که این دوره را گذرانده اند، می توانند به عنوان مشاوران بهداشت شغلی در شرکت ها و سازمان ها فعالیت کنند و به کارفرمایان کمک کنند تا محیط کار سالم و ایمنی برای کارکنانشان فراهم کنند.

در عین حال، دوره های بهداشت عمومی نیز اهمیت بسیاری دارند. این دوره ها به افراد اصول و روش های بهداشتی را آموزش می دهند تا بتوانند در زندگی روزمره خود بهداشت خود را حفظ کرده و از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها جلوگیری کنند. این دوره ها شامل مباحثی از جمله بهداشت دهان و دندان، بهداشت تغذیه، بهداشت بدنی و بهداشت روانی می باشند.

 

آزمون دوره ایمنی و بهداشت کار

بهداشت محیط نیز یکی از حوزه های مهم بهداشت حرفه ای است که به مطالعه و ارزیابی اثرات محیطی بر سلامت انسان می پردازد. این دوره ها به افراد آموزش می دهند که چگونه می توانند محیط زیست را حفظ کرده و از آلودگی ها و خطرات محیطی جلوگیری کنند. حرفه ای ترین دوره آموزش مهارت های پزشکی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

در نتیجه، دوره های بهداشت حرفه ای اهمیت بسیاری در حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا در زندگی روزمره و محیط کار خود بهداشت خود را حفظ کرده و از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها جلوگیری کنند. بنابراین، ترویج و ارائه این دوره ها به عنوان یکی از اولویت های سیاست های بهداشت عمومی و ایمنی و بهداشت شغلی بسیار حیاتی است.

آموزش ایمنی و بهداشت شغلی یکی از مهم‌ترین اصولی است که برای حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در محیط کار باید رعایت شود. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا از یک سو بهداشت و سلامت کارکنان را تضمین می‌کند و از سوی دیگر به کاهش حوادث و بیماری‌های مرتبط با شغل کمک می‌کند.

 

رشته های بهداشت و ایمنی فنی حرفه ای

آموزش ایمنی و بهداشت شغلی به کارکنان کمک می‌کند تا با خطرات محیط کار آشنا شوند و روش‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با شغل را یاد بگیرند. این آموزش‌ها به صورت عملی و نظری برگزار می‌شوند تا کارکنان بتوانند بهترین روش‌های ایمنی را در محیط کار اجرا کنند. حرفه ای ترین دوره تخليص RNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

یکی از موارد مهم در آموزش ایمنی و بهداشت شغلی، آشنایی با تجهیزات ایمنی و استفاده صحیح از آنهاست. کارکنان باید با استفاده از ماسک‌ها، دستکش‌ها، کفش‌های ایمنی و سایر تجهیزات محافظتی آشنا شوند و یاد بگیرند که چگونه از آنها استفاده کنند. همچنین باید به آنها آموزش داده شود که چگونه در مواقع اضطراری عمل کنند و چگونه بهترین روش‌های ایمنی را اجرا کنند.

علاوه بر آموزش‌های عملی، آموزش‌های نظری نیز بسیار مهم است. کارکنان باید با خطرات مختلف محیط کار آشنا شوند و یاد بگیرند که چگونه این خطرات را شناسایی کنند و از آنها پیشگیری کنند. همچنین باید آموزش داده شود که چگونه برای حفظ بهداشت شخصی خود و دیگران اقدام کنند.

در نهایت، آموزش ایمنی و بهداشت شغلی نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و ایمنی کارکنان دارد. این آموزش‌ها به کاهش حوادث و بیماری‌های مرتبط با شغل کمک می‌کنند و سلامت و بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهند. بنابراین، اهمیت ایمنی و بهداشت شغلی نباید اغفال شود و باید همواره به آن توجه ویژه‌ای داشت.

 

50% تخفیف ( رزرو کنید)