دوره آزمایشگر مهندسی ژنتیک

دوره مهندسی ژنتیک

آزمايشگر ارشد مهندسي ژنتيك شغلي از حوزه زيست فناوري است كه داراي شايستگي هايي از قبيل: 

۱- ساخت محلول ها و نگهداري مواد در آزمايشگاه؛
۲- كار با نرم افزارهاي مربوط به بيوتكنولوژي و ژنتيك؛
۳- استخراج DNA از منابع مختلف؛
۴- استخراج RNA از منابع مختلف؛

دوره آزمایشگر مهندسی ژنتیک

۵- انجام واكنش زنجيري پليمراز؛
۶- كار با دستگاه الكتروفورز؛
۷- هضم قطعات DNA با استفاده از آنزيم هاي محدودساز؛
۸- اتصال قطعات DNA به ناقل؛

۹- تهيه سلول هاي كارآمد جهت ميزباني؛
۱۰- وارد كردنDNA نوتركيب به درون ميزبان؛

۱۱- انتخاب ميزبان هاي داراي DNA ي نوتركيب؛
۱۲- اجراي پروژه (همگرا سازي و بكار بستن شايستگي هاي كسب شده در طي دوره آموزشي ) مي باشد؛

اين شغل با مشاغلي از قبيل پژوهشگران و متخصصين حوزه هاي بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي و ژنتيك در ارتباط است.

برای شرکت در دوره تکنولوژی زیبایی پوست با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

این دانش ها و مهارت ها را بعید است در دوره تحصیل در دانشگاه بتوانید کسب کنید چرا که علم ژنتیک بسیار نامحدود و گسترده است و فرصت کوتاه دانشگاه مجال آموزش این مهارت ها را نخواهد داد. در نتیجه شرکت در دوره آزمايشگر ارشد مهندسي ژنتيك بهترین راهکار برای کسب این توانمندی ها می باشد.

برای کسب مهارت نیاز به مشاوره دارید؟

نمونه مدرک دوره های علوم آزمایشگاهی فنی و حرفه‌ای ، از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بهفرنیا

سوالات متداول دوره مهندسی ژنتیک

دوره آزمايشگر ارشد مهندسي ژنتيك 30 ساعت می باشد.

بله، پس از گذراندن دوره ی آموزشی مدرک آموزشگاه که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای نیز هست برای شما صادر می گردد.

بسیاری از کشورها جهت پذیرش اقامت و مهاجرت مدارک فنی و حرفه ای را بعنوان امتیاز برای متقاضیان در نظر میگیرند. این مدارک قابل ترجمه رسمی می باشند که به تایید قوه قضاییه نیز رسیده است و این مدارک به علت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) در دنیا معتبر می باشد.

بله آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای می باشد و شما می توانید در سایت فنی حرفه ای استعلام آموزشگاه بهفرنیا را دریافت کنید.

برای افرادی که از شهرستان تشریف میارن دوره های فشرده و فول تایم در یک هفته بدون دریافت مبلغ اضافی برگزار میشود.

خود آموزشگاه خوابگاه مستقل ندارد ولی با چند خوابگاه همکاری می کند و کاراموزان را با قیمت مناسب به خوابگاه های مربوطه معرفی می کند.

بله وجود دارد. مترو – تاکسی و اتوبوس.

بله، اساتید آموزشگاه بهفرنیا بعنوان آزمونگر چندین حرفه سازمان فنی و حرفه‌ای و با سابقه تدریس در دانشگاه و مراکز آموزشی می‌باشند.

آشنایی با دوره مهندسی ژنتیک

دوره مهندسی ژنتیک چیست؟ مهندسی ژنتیک یکی از برجسته ترین علوم در دنیای امروز است که می توان تاثیر آن را در حوزه های مختلف کشاورزی، پزشکی، دامپزشکی و اصلاحات ژنتیکی دید. از تولید انرژی و کشت گیاهان مقاوم به آفت گرفته تا پرورش دام هایی با فرآورده های غنی، تشخیص بیماری های ارثی، تولید واکسن، اصلاح ژن ها، درمان بیماری های صعب العلاج، ژن درمانی، تولید انسولین انسانی و تولید هورمون رشد همه و همه در حوزه علوم ژنتیک قرار دارد. این موارد تنها گوشه ای از دنیای بی انتهای این علم شیرین و جذاب است.

آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک باید دانش کافی در حوزه استخراج RNA و DNA، مبانی الکتروفورز، انجام واکنش زنجیری پلیمراز، آزمایش های تشخیص ناقلیت، غربالگری نوزادان، خدمات NGS، الکتروفورز محصول PCR، انواع سلول هاي ميزبان مورد استفاده جهت كلونينگ، روش هاي كشت باكتري در آزمايشگاه مهندسی ژنتیک، روش هاي وارد كردن وكتور به ميزبان، هضم قطعات DNA با استفاده از آنزیم های محدود ساز، تهیه سلول های کارآمد، ترانسفورماسیون و انتخاب سلول های نوترکیب داشته باشد. جهت شرکت در حرفه ای ترین دوره فیشیال با مشاورین ما در آموزشگاه بهفرنیا در ارتباط باشید.

 

فرصت های شغلی برای مهندسی ژنتیک

افرادی که در رشته آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک، علوم پایه، کشاورزی یا رشته های زیست شناسی و علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند بعد از اتمام دوران تحصیلات مانند بسیاری از فارغ التحصیلان دیگر جویای کار می شوند. یکی از جایگاه های شغلی جذاب برای دانشجویان فارغ التحصیل شده در این رشته ها مهندسی ژنتیک است.

این افراد در طی جستجوهای مدام متوجه خواهند شد فعالیت در این حوزه کاری نیاز به دارا بودن مهارت و تخصص های عملی دارد. این توانمندی ها دقیقا همان هایی هستند که در دوره مهندسی ژنتیک به علاقه مندان آموزش داده می شود.

شما با شرکت در دوره مهندسی ژنتیک می توانید در آزمایشگاه های ژنتیک مشغول به کار شوید. تعداد این آزمایشگاه ها در ایران زیاد نیست بنابراین رقبای زیادی برای استخدام شدن در فرصت های شغلی برای آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک نخواهید داشت. این آزمایشگاه ها دارای دستگاه های پیشرفته ای جهت مطالعه ژن ها هستند. آزمایشگاه هایی که از آن ها حرف می زنیم تحقیقات آزمایشات محرمانه ای در آن ها انجام می شود.

ژنتیک مولکولی

از دیگر فرصت های شغلی مهندسی ژنتیک فعالیت در پزشک قانونی و دادگستری می باشد. این افراد می توانند به عنوان آزمایشگر ارشد ژنتیک در آزمایشات ژنتیکی محرمانه مربوط به آگاهی فعالیت داشته باشند.

مراکز پژوهشی وزارت علوم، آزمایشگاه های تحقیقاتی، مراکز تشخیص طبی، مراکز اصلاح نژاد دامی، دانشگاه ها، وزارت جهاد کشاورزی، مرکز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و تکنولوژی زیستی و انستیتو پاستور از دیگر مراکزی هستند که فرصت های شغلی برای مهندسی ژنتیک در آن ها فراهم است. بسیاری از این مراکز دارای آزمون امتحان ورودی هستند با این حال در صورت پذیرش در آزمون، مطمئنا دوره های تخصصی که طی کرده اید در روند استخدام شما لحاظ خواهند شد.

 

 

هدف از دوره مهندسی ژنتیک

پرورش و تربیت کارشناسان خبره، حرفه ای و توانمندی در عرصه آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک می تواند مرز های توسعه و پرچمداری را در یک کشور گسترش دهد. همه مان به خوبی می دانیم که دانشگاه ها عموما روی مباحث تئوری تمرکز دارند. بنابراین دستاورد عملی چندانی را نمی توان از این مراکز کسب کرد. جهت کسب اطلاع از دوره منشی امور پزشکی با کارشناسان آکادمی بهفرنیا در تماس باشید.

از قضا رشته ژنتیک نیز یکی از رشته های حساس و مهمی است که دارا بودن توانمندی های عملی و کاربردی در آن می تواند منجر به کسب دستاوردهای موفقیت آمیز گردد. دانشجویان رشته ژنتیک حتی در مقطع ارشد نمی توانند کار در آزمایشگاه های تخصصی ژنتیک را در محیط آموزشی دانشگاه فرا گیرند. بنابراین با تکیه بر دانش تئوری در این رشته نمی توان کاری از پیش برد و موفق به استخدام در آزمایشگاه های ژنتیک شد. هدف از دوره آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک در آموزشگاه بهفرنیا، آموزش تمام مهارت های عملی مورد نیاز برای فعالیت حرفه ای در آزمایشگاه های ژنتیک و رقم زدن مسیر شغلی درخشان در این حرفه می باشد.

 

مزایای شرکت در دوره مهندسی ژنتیک

علم ژنتیک یک علم پیچیده است. بنابراین با اتکا به دانش محدودی که در حوزه های دانشگاهی به دانشجویان ارائه می شود نمی توان عملکرد کارشناسان حرفه ای و توانمند را از آن ها داشت. شرکت در دوره آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک این امکان را به علاقه مندان این عرصه داده که بتوانند با یادگیری مهارت ها و توانمندی های عملی و کاربردی، ورود موفقیت آمیزی به بازار کار داشته باشند.

دوره مهندسی ژنتیک 2

از مهمترین مزایای شرکت در دوره مهندسی ژنتیک آموزشگاه بهفرنیا بهره مندی از تجربه و دانش اساتید خبره و حرفه ای در این عرصه می باشد. اساتید این دوره دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های بیوتکنولوژی، ژنتیک، سلول های مولکولی هستند و سابقه کار مفید در آزمایشگاه های تخصصی ژنتیک را دارند. بنابراین شما با کوله باری از تجربه و مهارت این اساتید در دوره آموزشی روبرو خواهید بود.

آموزش مهندسی ژنتیک

از دیگر مزایای شرکت در دوره مهندسی ژنتیک می توان به ارائه مدرک معتبر قابل ترجمه اشاره کرد. این روزها یکی از مهمترین پارامترها در استخدام کارشناسان ارشد به ویژه در مقطع ارشد دارا بودن رزومه علمی قوی و شرکت در دوره های تخصصی می باشد. شما با شرکت در دوره مهندسی ژنتیک آموزشگاه بهفرنیا امکان اخذ مدرک فنی و و حرفه ای را دارید که از قابلیت ترجمه رسمی بهره مند است و امکان اشتغال در خارج از مرزهای ایران را نیز به شما می دهد.

 

سرفصل های دوره آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک

یقینا از یک آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک توقع می رود که در این رشته دارای مهارت های تخصصی ویژه ای باشد. ما این مهارت ها و توانمندی ها را در قالب تعداد از مهمترین سرفصل های دوره آزمایشگر ارشد مهندسی ژنتیک آماده سازی نموده ایم. این سرفصل ها در ذیل این مطلب قابل بررسی است.

  • آموزش ساخت محلول ها، محاسبه غلظت محلول ها و نگهداري مواد در آزمايشگاه؛
  • آموزش كار با نرم افزارهاي مربوط به بيوتكنولوژي و ژنتيك؛
  • آشنایی با اصطلاحات تخصصی ژنتیک؛
  • آشنایی با ژنوم و انواع پلاسمید؛
  • آموزش روش های استخراج DNA از منابع مختلف (روش های فنل کلروفرم و Salting Out)؛
  • آموزش روش های استخراج RNA از از منابع مختلف چون سلول باکتری و سلول انسانی (روش روش گوانيديوم تيوسيانات و روش ستونی)؛
  • آموزش انجام واكنش زنجيره پليمراز؛
  • آشنایی با ویژگی های پرایمر PCR و شیوه طراحی پرایمر؛
  • آموزش روش RT-PCR؛
  • آموزش كار با دستگاه الكتروفورز (آموزش الکتروفورز به روش ژل آگارز و ژل پلي آكريل آميد)؛
  • آشنایی با آنزیم های محدود ساز و شیوه هضم قطعات DNA به واسطه این آنزیم ها؛
  • آموزش برش DNA با استفاده از آنزیم محدود ساز؛
  • آشنایی با شیوه اتصال قطعات DNA به عنصر ناقل (اتصال قطعه DNA به وکتور)؛
  • آموزش تهیه سلول هاي كارآمد جهت ميزباني؛
  • آموزش كشت باكتري در آزمايشگاه مهندسي ژنتيک؛
  • آماده سازی باکتری جهت ترانسفورماسیون؛
  • آشنایی با شیوه وارد کردن DNA نوترکیب درون میزبان به کمک ترانسفورماسيون و سيستم فاژي؛
  • آموزش شیوه انتخاب میزبان های دارای DNA نوترکیب؛
  • آشنایی با تجهیزات، ابزار و مواد مصرفی آزمایشات ژنتیکی (دستگاه هایی مانند ترمال سايكلر، بن ماری، اسپکتروفتومتر، سانتريفيوژ، هيتر، Spinner، Power supply، تانک الكتروفورز، سمپلر، راک، استوانه مدرج، بالن، ترازو، ترانس ايلوميناتور، اريزا ريدر، دستگاه بلاتينگ و مواد شیمیایی مانند كيت استخراجDNA ، کیت استخراج RNA، پرایمر، dNTP، MgCl2 و PCR Buffer).

جهت شرکت در دوره کمک پرستار می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

چرا آموزشگاه بهفرنيا را انتخاب كنيم؟؟

١-تدريس توسط هيئت علمی دانشگاه های برتر

٢-امكان خدمات مشاور در كنار آموزش(فعاليتهای آموزشی و پژوهشی)

٣-انجام بخشهای تئوری و فعاليتها و دورهای عملی در آزمايشگاه دانشگاه

٤-استفاده از نرم افزارهای تخصصی

٥-ارائه مدرك معتبر از دانشگاه شهيد بهشتی همراه

٦-دريافت مدرك معتبر كارورزی از بيمارستان

٧-دريافت مدرك معتبر فنی و حرفه ای قابل ترجمه با مهر دادگستری

دوره مهندسی ژنتیک 1

دوره مهندسی ژنتیک با مدرک فنی و حرفه ای

شما با شرکت در دوره ارشد مهندسی ژنتیک با مدرک فنی و حرفه ای آموزشگاه بهفرنیا می توانید از مدرک پایان دوره معتبر بهره مند شوید. این مدرک تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای اعطا می شود و دارای اعتبار بالایی است. مطمئنا سپری کردن دوره ارشد مهندسی ژنتیک با مدرک فنی و حرفه ای با مدرک فنی و حرفه ای می تواند یک نقطه قوت در رزومه علمی شما باشد و شرایط را برای استخدام در موقعیت شغلی دلخواه تان فراهم سازد.

دوره مهندسی ژنتیک فنی حرفه ای

شما حتی بعد از قبولی در آزمون های ورودی سازمان ها نیز باید مصاحبه علمی دهید. در این مصاحبه رزومه شما به همراه میزان دانش تان مورد سنجش قرار خواهد گرفت. با شرکت در دوره ارشد مهندسی ژنتیک با مدرک فنی و حرفه ای می توانید شانس بالایی برای قبولی داشته باشید.

 

دوره مهندسی ژنتیک با مدرک قابل ترجمه

بهره مندی از مدرک قابل ترجمه این امکان را به شما می دهد تا به راحتی برای مهاجرت شغلی اقدام کنید. بازار کار مهندسی ژنتیک در اغلب کشورهای جهان بازار پر رونقی است. بنابراین می توانید با در دست داشتن مدرک معتبر این دوره شانس خود را برای استخدام در خارج از کشور بالا ببرید.

مدرک آموزشگاه بهفرنیا مدرک فنی و حرفه ای می باشد که نشان از اعتبار بالای این دوره دارد. شما با در دست داشتن این مدرک می توانید عبور خود از فیلترهای سختگیرانه فنی و حرفه ای را اثبات کنید. این مدرک قابلیت ترجمه رسمی را دارد و در هر کجای دنیا معتبر است. حرفه ای ترین دوره تکنسین داروخانه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

نحوه ثبت نام دوره مهندسی ژنتیک

دوره مهندسی ژنتیک یکی از دوره های آموزشی در آموزشگاه بهفرنیا می باشد که شرکت در آن به پیش نیاز احتیاج دارد. بنابراین برای ثبت نام در این دوره نیاز است که مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید. افرادی می توانند در دوره مهندسی ژنتیک شرکت کنند که دارای مدرک کارشناسی با گرایش های مختلف زیست، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم پایه باشند یا دست کم در سال آخر کارشناسی در این رشته ها تحصیل کنند. بنابراین اگر مدرک فارغ التحصیلی ندارید، باید نامه اشتغال به تحصیل در این رشته ها را از دانشگاه دریافت کنید.

نحوه ثبت نام دوره مهندسی ژنتیک در آموزشگاه بهفرنیا بدین شکل است که بعد از ارائه مدرک تحصیلی باید اقدام به تکمیل فرم های مربوطه برای شرکت در این دوره نمایید. ارائه مدارک هویتی چون فتوکپی شناسنامه، کارت هوشمند ملی و عکس نیز ضروری می باشد. در نهایت نیز لازم است که شهریه دوره را طبق مصوبه تعیین شده پرداخت نمایید تا قرارداد شرکت در دوره مهندسی ژنتیک منعقد گردد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات در مورد نحوه ثبت نام دوره مهندسی ژنتیک در آموزشگاه بهفرنیا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا از شیوه دقیق ثبت نام مطلع شوید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

قیمت دوره مهندسی ژنتیک

شرکت در برخی دوره ها به منزله نزدیک شدن به رویای شغلی است. اگر رویای همیشگی تان مانند خیلی از افراد دیگر فعالیت در آزمایشگاه ژنتیک است صرف با اتکا به مدرک تحصیلی تان نمی توانید مشغول به کار شوید. ژنتیک از آن دست رشته های حساسی می باشد که فعالیت در حوزه آن نیاز به مهارت های عملی بسیار قوی دارد.

در نتیجه شرکت در دوره مهندسی ژنتیک به عنوان یکی از الزامات ویژه جهت فعالیت در این جایگاه شغلی شناخته می شود. حرفه ای ترین دوره آزمایشگر PCR-RT.PCR را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

 

قیمت دوره مهندسی ژنتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این دوره می تواند شامل بخش های مختلفی چون آموزش نظری، آموزش عملی، کارورزی و ارائه پروژه باشد. با این حال این بخش هایی مانند کارورزی و پروژه در دوره های آموزشی مختلف ممکن است تحت پوشش قرار نگیرند. در نتیجه می تواند حوزه های تحت پوشش دوره و ساعات آموزش را عاملی موثر در قیمت دوره مهندسی ژنتیک دانست. طبیعتا هر چه ساعات پروژه بیشتر باشد به معنای در بر گرفتن محتوای جامع تر می باشد.

سرفصل های دوره مهندسی ژنتیک سرفصل های متغیری می باشد. توانمندی هایی که کارشناسان ارشد مهندسی ژنتیک در این دوره کسب می کنند بسته به تعداد سرفصل ها و میزان جامع بودن آن ها خواهد بود. یقینا دوره هایی که سرفصل های بیشتری را پوشش دهی کنند قیمت بالاتری دارند.

دوره مهندسی ژنتیک معمولا قابل برگزاری به صورت آنلاین یا غیر حضوری نیست بنابراین نیاز است که این دوره لزوما به شکل حضوری برگزار گردد تا توانمندی های عملی به شیوه ای مناسب آموزش داده شوند. با این حال برخی برگزارکنندگان برای کاهش قیمت دوره مهندسی ژنتیک ممکن است قسمت های نظری را به صورت آنلاین برگزار کنند.

از دیگر عوامل موثر روی قیمت مهندسی ژنتیک می توان به میزان دانش و تجربه استاد، نوع و اعتبار مدرک پایان دوره و جزوات آموزشی ارائه شده در طی دوره اشاره کرد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت دوره مهندسی ژنتیک در آموزشگاه بهفرنیا با کارشناسان ما در تماس باشید تا از قیمت دقیق این دوره مطلع شوید.

50% تخفیف ( رزرو کنید)