آشنایی با وظایف کمک پرستار

آشنایی با وظایف کمک پرستار

آشنایی با وظایف کمک پرستار چیست؟ یکی از مهمترین نقش هایی که در حیطه پزشکی وجود دارد پرستاری است، پرستار با رسیدگی به مشکلات بیمار و کمک به پزشک می تواند بسیاری از مسائل مربوط به این حیطه را برطرف کند.  در کنار شغل پرستاری شغلی به نام کمک پرستار وجود دارد. کمک پرستاران نیز مانند پرستاران به تامین نیازهای پزشکی بیماران می پردازند. بنابراین کمک پرستار نیز همانند پرستار می تواند در ارائه خدمات به بیماران در عرصه پزشکی بسیار کمک کننده باشد.حرفه ای ترین دوره تکنسین داروخانه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

کمک پرستار شخصی است که بیشتر از پرستار و پزشک با بیماران در ارتباط است نه تنها نیاز های پزشکی بیمار را تحت نظر دارد بلکه از لحاظ روانی نیز به بیمار کمک های فراوانی می کند. بیماران با داشتن بیماری گاها روحیه ای ضعیف دارند و کمک پرستاران به راحتی می توانند با آرامش دادن به آنها به روحیه قوی در آنها کمک کنند. بیماران با داشتن روحیه قوی می توانند بسیار بهتر با بیماری خود مقابله کنند و بهبود یابند. شما با دانستن آشنایی با وظایف کمک پرستار می توانید به راحتی در این حرفه مهارت کسب کنید.

آشنایی با وظایف کمک پرستار چگونه است؟

شغل کمک پرستاری تقریبا شغلی حسی و دلی می باشد. یعنی اینکه کسی که وارد آشنایی با وظایف کمک پرستار می شود باید از لحاظ روانی فردی قوی و سالم باشد. مواجهه هر روزه با افرادی که بیمار هستند کار آسانی نیست و کمک پرستاران تنها با داشتن روحیه مقاوم و با رویی خوش می توانند در این شغل دوام بیاورند. حرفه ای ترین دوره آزمايشگر ارشد مهندسی ژنتيک را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

در آخر هر کسی که شغل کمک پرستاری را انتخاب کرده است باید به خوبی شناخت کافی در مورد آشنایی با وظایف کمک پرستار را داشته باشد و آن را قلبا بپذیرد. زیرا در غیر این صورت باعث فرسودگی او می شود. بازار کار برای شغل کمک پرستاری بسیار خوب است و با پیش بینی هایی که به عمل آمده هر ساله نیاز زیادی به این افراد می باشد. با افزایش و رشد جمعیت شغل کمک پرستاری بیش از گذشته مورد نیاز است. 

آشنایی با وظایف کمک پرستار و ویژگی های آن

  • داشتن گوش شنوا برای صحبت های بیمار یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کمک پرستار باید داشته باشد. همچنین به تمامی مشکلاتی که بیمار برای او بازگو می کند به خوبی گوش داده و در صورت لزوم به پرستار و یا پزشک اطلاع دهد. 
  • مهربانی یکی از ویژگی های بارز در این افراد می باشد، احساس همدلی موجب میشود تا بیمار احساس راحتی با کمک پرستار داشته باشد و بتواند مشکلاتش را با او در میان بگذارد. داشتن روحیه انسان دوستانه و مهربان یکی از وظایفی است که کمک پرستاران باید در خود جستجو کنند. 
  • کمک پرستاران باید افراد صبوری باشند، به طوری که در بعضی مواقع بتوانند مانند یک مادر به کودک خود غذا بدهند، و یا به بیمار کمک کنند که آرامش خود را حفظ کند. استحمام کردن و غذا دادن به بیمار یکی از موارد آشنایی با وظایف کمک پرستار می باشد و آنها این کار را با صبوری هر چه بیشتر باید انجام دهند. 
  • داشتن توانایی فیزیکی یکی دیگر از ویژگی های بارز کمک پرستاران می باشد. این افراد باید بتوانند کمک کنند تا بیمار از جای خود بلند شود و یا بنشیند و این کار وظیفه کمک پرستار می باشد. همچنین کمک پرستاران زمان های زیادی را سرپا می ایستند بنابراین باید دارای بنیه قوی در انجام کار ها باشند. 

کمک پرستاران دارای مسئولیت های متنوعی هستند و همین امر سبب شده تا در مکان های مختلفی به این موضوع بپردازند. کمک پرستاران می توانند با دیدن دوره های تزریق آمپول و سرم و همچنین دوره های شناخت داروها شغل خود را در داخل خانه ها نیز انجام دهند. بنابراین هیچ محدودیتی برای موضوع آشنایی با وظایف کمک پرستار وجود ندارد. 

در بعضی مواقع دیده شده که بیمار برای گذراندن دوره نقاهت خود نیاز دارد تا کمک پرستار برای مدتی نزد او بماند، به همین سبب کمک پرستاران باید این شرایط را داشته باشند تا زمان بیشتری را با بیمار بگذرانند. کمک پرستاری در تمامی کشور ها یک شغل بسیار خوب و پردرآمد به شمار می رود و متاسفانه در کشور ما ارزش چندانی به این شغل داده نمی شود. 

آشنایی با وظایف کمک پرستار در مکان های مورد نیاز

  • کار در نهاد های پرستاری و مکان هایی که نیاز است کمک پرستار برای مدتی کوتاه و یا شاید طولانی در کنار بیمار ماند. 
  • بیمارستان ها نیز جزء مکان هایی هستند که نیاز بسیار زیاد به کمک پرستار دارند. زیرا در بیمارستان ها کار هایی مانند جراحی و غیره انجام می شود و نیاز است که کمک پرستار قدم به قدم همراه با مریض باشد تا بتواند کار های او را انجام دهد. 
  • کار در منزل نیز به کمک پرستاران این اجازه  را می دهد که در صورت لزوم در منزل بمانند تا بهبودی بیمار حاصل شود. امروزه کمک پرستاران می توانند در منزل به نگهداری سالمند و بیمار پرداخته و حقوق بالایی را دریافت کنند. 
  • خانه سالمندان از جمله مکان هایی است که کمک پرستاران در آنجا به فعالیت مشغول هستند. کمک پرستاران وظیفه دارند تا در کنار سالمندان باشند و احساس آرامش و امنیت را به آنها بدهند. همچنین اگر نیازی به چیزی داشتند که خودشان قادر به انجام آن نبودند کمک پرستاران به آنها در هر زمینه کمک می کنند.حرفه ای ترین دوره کمک بهیار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

وظایف اصلی کمک پرستاران

  1. تعویض و مرتب کردن تخت بیماران
  2. استحمام بیمار در صورت لزوم
  3. ارائه و لگن و سوند
  4. جابجایی و حمل و نقل بیمار در بیمارستان
  5. رعایت بهداشت فردی بیمار 
  6. انجام امور بستری و ترخیص
  7. نمونه گیری برای انجام آزمایشات
  8. مراقبت از بیماران خاص
  9. کمک به خوردن و آشامیدن بیمار در صورت لزوم
  10. داشتن روابط عمومی خوب و همچنین حس همدلی با بیمار 
  11.  صبوری و بردباری 

موارد نام برده به خوبی می تواند شما را با موضوع “آشنایی با وظایف کمک پرستار” آشنا سازد. در نتیجه بعد از شناخت کامل در این زمینه می توانید مشغول به کار شوید.

کمک پرستاران به هیچ عنوان نمی توانند کاری را بدون اجازه از پرستار و یا پزشک انجام دهند. و در این خصوص دارای وظایفی مانند:

شرکت در کلاس های مخصوص دوره های تعیین شده به خوبی موضوع آشنایی با وظایف کمک پرستار را نشان می دهد. 

انجام دستورات سرپرست شیفت

ارتباط موثر با مددجویان

آماده کردن مددجویان جهت ترخیص

تامین نیاز مربوط به سرویس بهداشتی برای بیمار

کمک به بیماران فاقد توانایی در راه رفتن

آماده کردن بیماران جهت انجام معاینات پزشکی 

رسیدگی به نیازهای بهداشتی بیمار 

کمک به تثبیت درجه حرارت بیمار با استفاده از پاشویه ، دارو و غیره

با توضیحاتی که داده شد متوجه شدید که شغل کمک پرستاری شغلی سخت است و افرادی باید به خوبی نسبت به موضوع آشنایی با وظایف کمک پرستار آگاه باشند و باید عاشقانه به شغل خود علاقه مند باشند تا سختی های آن نتواند آنها را فرسوده کند. حرفه ای ترین دوره آزمایشگر PCR-RT.PCR را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

50% تخفیف ( رزرو کنید)