روش استفاده از کرم های لایه بردار پوست

انواع کرم لایه بردار برای مراقبت از پوست وجود دارند و همچنین محصولات مراقبت از پوست زیادی وجود دارند که با از بین بردن سلول های مرده پوست به حفظ ظاهری جوان و زیبا کمک می کنند. اما نحوه استفاده از محصولات لایه بردار نیز مهم است، هر گونه استفاده بی دقتی از محصولات لایه بردار می تواند آسیب های جدی ایجاد کند.

قبل از آشنایی با نحوه استفاده از لایه بردارها، اجازه دهید کمی در مورد لایه برداری صورت و انواع آن توضیح دهیم. در فرآیند لایه برداری، سلول های مرده از سطح پوست برداشته شده و ناحیه ای برای بازسازی سلول های جوان باز می شود، لایه برداری صورت به سه روش امکان پذیر است.

  1. لایه برداری فیزیکی در خانه
  2. لیزر ضد پیری
  3. لایه برداری شیمیایی

لایه برداری نوعی نجات دهنده است که به بهبود پوست کمک می کند. اگر پوست لایه برداری نشود، تجمع سلول های مرده روی پوست افزایش می یابد و پوست خشک و چرب می شود و همچنین سایر آسیب های پوستی پدیدار می شود.

چه زمانی استفاده از انواع کرم لایه بردار بهتر است؟

در نحوه استفاده از لایه بردارها باید زمان و فاصله استفاده مجدد از آنها را نیز در نظر بگیریم. در واقع بهترین زمان برای استفاده از انواع کرم لایه بردار فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان است.علاقه مندان به دوره آتش نشانی می توانید با کارشناسان ما در آموزشگاه بهفرنیا در تماس باشید.

زیرا شدت تابش خورشید در این فواصل کم است. در مورد اینکه آیا باید صبح پوست خود را لایه برداری کنید یا عصر، باید بگوییم که در طول شب هنگام خواب سلول های پوستی اضافی روی آن جمع می شود و تابش نور مضر روی پوست صفر می شود.

بنابراین با استفاده از انواع کرم لایه بردار به پوست خود می توانید به پوست خود فرصت ترمیم و بازسازی خود را تا صبح بدهید. البته توجه داشته باشید که این کرم ها برای استفاده شبانه و دائمی مناسب نیستند.برای شرکت در دوره تکنولوژی زیبایی پوست با کارشناسان ما در تماس باشید.

یعنی تصور اینکه پوست شما هر بار نیاز به لایه برداری و پاکسازی دارد کاملا اشتباه است. زیرا زمانی که لایه اولیه و سطحی پوست با لایه برداری جدا می شود. پوست برای تولید سلول های جدید و جایگزینی سلول های از دست رفته به زمان نیاز دارد.

بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار برای انواع پوست

برای کسب بهترین تجربه از استفاده از محصولات باید بهترین زمان استفاده از انواع کرم لایه بردار را بدانید، البته باید ویژگی های پوست خود را بشناسید و مطمئن شوید که چند بار در هفته استفاده از انواع کرم لایه بردار برای پوست مفید است. برای کمک به شما، زمان لایه برداری برای هر پوست را تعریف کرده ایم.حرفه ای ترین دوره کمک بهیار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند می توانند زمان را از دو بار در هفته به سه یا چهار بار در هفته افزایش دهند تا تولید سبوم را کاهش دهند. در صورت مواجه شدن با التهابات و خشکی ناشی از کرم لایه بردار ، تعداد دفعات لایه برداری در هفته را کاهش دهند.

پوست خشک

افرادی که پوست خشک و کم آب دارند باید با توجه به انواع کرم لایه بردار موجود به نوع کرمی که برای لایه برداری پوست انتخاب می کنند توجه کنند، یعنی برای شاداب نگه داشتن لایه اپیدرم پوست از لایه بردار بسیار ملایم استفاده کنند. 

 کرم هایی با اسیدهای ضعیف مانند آلفا هیدروکسی اسید، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و آنزیم های میوه با غلظت کم برای لایه برداری پوست های خشک ایده آل هستند. افرادی که پوست کمتر مرطوبی دارند می توانند هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنند.حرفه ای ترین دوره پرستار سالمند را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

پوست معمولی

حتی افراد با پوست معمولی نیز می توانند از انواع کرم لایه بردار برای بهبود شادابی پوست استفاده کنند. 

چگونه از انواع کرم لایه بردار استفاده کنیم؟

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از لایه بردارها، باید نحوه استفاده از لایه بردارها را نیز در نظر بگیرید.

روش استفاده از انواع کرم لایه بردار :

  1. تست تحریک پوست

هنگام استفاده از ماسک لایه بردار پوست ابتدا واکنش پوست خود را به لایه برداری مشاهده کنید. ابتدا کرم را پاک کنید. پوست دست را لمس می کند. اگر التهاب و سوزش شدید ندارید، مصرف آن را شروع کنید.

2. استفاده از کرم لایه بردار

سپس با انگشت خود به اندازه عدس از کرم بردارید و ابتدا آن را به قسمت هایی از پوست که دچار لک شده است بمالید. در صورت وجود جوش، کرم را به غیر از چشم به سایر قسمت های صورت نیز بمالید. سپس با توجه به دستوراتی که در درون بسته ی انواع کرم لایه بردار نوشته شده است میزان ماندن کرم را بر روی صورت چک کنید.

3. تنظیم فاصله زمانی استفاده از کرم لایه بردار

در ابتدا هفته ای  دو  شب  از کرم لایه بردار استفاده کنید بعد از گذشت ۵ نوبت ، زمانی که دیدید پوستتان به کرم لایه بردار عادت کرده است استفاده از آن را به هفته ای سه شب افزایش دهید.حرفه ای ترین دوره بیوتراپی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

نکاتی که باید بعد از استفاده از انواع کرم لایه بردار رعایت کنید:

بعد از اینکه با نحوه استفاده از اسکراب آشنا شدید، در این قسمت میخواهیم به توصیه های مناسب پس از استفاده از انواع کرم لایه بردار بپردازیم.

بیایید دستورالعمل هایی برای بعد از استفاده انواع کرم لایه بردار داشته باشیم. این دستورالعمل ها شامل موارد زیر است.

  • مرطوب کننده بزنید

پس از استفاده از این اسکراب برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن صورت استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. با توجه به نوع پوست خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • پوستتان را از آفتاب محافظت کنید

در حین لایه برداری، پوست نازک و خشن می شود. و با چیزهایی مانند نور خورشید، غذا خوردن و التهاب لکه دار می شود. بنابراین حتی زمانی که در خانه هستید، ضد آفتاب را جدی بگیرید.

  • پوست خود را دستکاری نکنید

پس از لایه برداری، پوست شروع به ریختن لایه های اضافی از بافت برای بازسازی خود می کند. صبور باشید و از برداشتن لایه های اضافی پوست خودداری کنید و به جای آن از مرطوب کننده ها استفاده کنید.حرفه ای ترین دوره تخليص DNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

  • از آرایش های سنگین خودداری کنید

لایه برداری چه ساینده و چه شیمیایی، باعث باز شدن منافذ پوست می شود. حالا اگر بخواهید از یک کرم رنگی یا آرایش سنگین روی پوست خود استفاده کنید چه؟ آیا اتفاقی می افتد؟ بله این درست است. منافذ دوباره مسدود می شوند و بستر جدیدی از آکنه ایجاد می کنند و باعث ایجاد لکه گنجانده می شود.

  • پوست را تحریک نکنید

از محصولات مراقبت از پوست با قدرت پاک کنندگی ملایم استفاده کنید. منجر به خشکی و التهاب بیش از حد می شود. در روزهای اول لایه بردای از ورزش و قرار گرفتن در محیط گرم خودداری کنید، تعریق بیش از حد موجب واکنش های پوستی می شود. 

50% تخفیف ( رزرو کنید)