راه حل های برطرف کردن پوست خشک

راه حل های برطرف کردن پوست خشک چیست؟ خشکی پوست یکی از معضلاتی است که افراد با آن مواجه هستند. خشکی پوست می تواند عوارض زیادی را برای ما ایجاد کند. اگزما یکی از بیماری های شایعی است که عامل اصلی آن خشکی پوست می باشد. خشکی پوست می تواند علل متفاوتی از جمله علل درونی یا بیرونی داشته باشد. خشکی پوست اگر علل درونی نداشته باشد خطری را بدنبال خواهد داشت ولی اگر علت آن درونی باشد حتما باید تحت پیگیری دقیق قرار بگیرد. حرفه ای ترین دوره پرستار سالمند را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

شناخت راه حل های برطرف کردن پوست خشک

پوست خشک برای تمامی افراد آزار دهنده می باشد. یکی از مهم ترین قسمت های بدن انسان که دارای پوستی حساس می باشد، پوست صورت است. پوست صورت از جمله اعضای بدن است که به طراوت آن باید بیشترین اهمیت داده شود. خارش یکی از نشانه های خشکی پوست می باشد و یکی از راه حل های برطرف کردن پوست خشک شما با استفاده از کرم های مرطوب کننده قادرید از خشکی آن کاسته و آن را شاداب نگه دارید. راه حل های بسیاری برای برطرف کردن خشکی پوست وجود دارد، در اینجا به تعدادی از مهم ترین راه حل های برطرف کردن پوست خشک می پردازیم.

12 مورد از راه حل های برطرف کردن پوست خشک

کوتاه کردن مدت زمان حمام

اولین راه حل های برطرف کردن پوست خشک کوتاهی مدت زمان حمام کردن است. حمام کردن میتواند منجر به خشکی پوست شود، البته حمام کردن همانطور که می تواند موجب پاکی و طراوت در پوست شما شود به همان نسبت نیز می تواند موجب خشکی در پوست شما گردد. بنابراین اگر می خواهید پوستی سالم و با طراوت داشته باشید بهتر است مدت زمان حمام خود را کوتاه کنید. حرفه ای ترین دوره آزمایشگر PCR-RT.PCR را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

از شوینده های مناسب برای پوست استفاده کنید

همانطور که میدانید پوست صورت با پوست بدن کاملا تفاوت دارد، بنابراین شوینده ای که برای پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد کاملا متفاوت از شوینده ای است که برای بدن استفاده می شود. هیچگاه از صابون برای پاک کردن و تمیزی پوست صورت خود استفاده نکنید. 

مواد قلیایی موجود در صابون ph پوست شما را از حالت طبیعی خارج کرده و موجب خشکی پوست صورت می شود. بهترین راه حل های برطرف کردن پوست خشک استفاده از شوینده های مخصوص پوست صورت می باشد. شما باید از شوینده هایی که مختص به نوع پوست شماست استفاده کنید. 

از نور خورشید دوری کنید

نور خورشید بشدت می تواند رطوبت و طراوت پوست شما را از میان ببرد. بنابراین هرگز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. حرفه ای ترین دوره پاکسازی پوست را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب ها می توانند از نفوذ اشعه تخریب کنند یو وی به پوست شما جلوگیری کنند، شما می توانید با استفاده از ضد آفتاب به صورت منظم از پوست صورت خود در برابر نور خورشید جلوگیری کنید. 

استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یکی از بهترین راه حل های برطرف کردن پوست خشک می باشد. زیرا خشکی پوست سبب پیری زودرس شده و سن شما را بالاتر از آنچه هستید نشان می دهد. 

استفاده از پاک کننده های طبیعی و بدون الکل 

امروزه انواع و اقسام پاک کننده ها در بازار موجود می باشند که به عنوان راه حل های برطرف کردن پوست خشک محسوب می شوند. یادتان باشد هرگز از پاک کننده های الکل دار برای پا کردن پوست صورت خود استفاده نکنید. به جای آن از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و یا گلاب می توانید استفاده کنید. جالب است بدانید روغن نارگیل یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت محسوب می شود، زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و منافذ پوست را به راحتی پاک می کند. 

استفاده از آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی از مرطوب کننده های طبیعی است که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. شما می توانید با استفاده از این گیاه جادویی طراوت و زیبایی را به پوست خود هدیه کنید. بدین صورت که ژل آلوئه ورا را میکس کرده و درون ظرف اسپری ریخته و روی صورت خود به طور کامل ماساژ دهید. چند دقیقه زمان داده و آن را بشویید. 

استفاده بخور آب 

بخور دادن یکی از راه حل های برطرف کردن پوست خشک می باشد. اگر پوست خشکی دارید، می توانید با استفاده از دستگاه بخور به طراوت و شادابی آن کمک کنید. البته این کار باید به اندازه انجام شود و بخور بیش از اندازه نیز ممکن است نتیجه ای برعکس داشته باشد. روزانه 20 دقیقه بخور گرم موجب آبرسانی و رطوبت به پوست می شود. حرفه ای ترین دوره كارشناس پژوهش در علوم پايه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

روغن تراپی 

روغن تراپی یکی از راه حل های قدیمی ولی موثر در شادابی و جوانی پوست می باشد. انواع روغن ها مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن جوجوبا از جمله مرطوب کننده های عالی برای پوست صورت و بدن می باشد. البته یادتان باشد در هنگام خرید روغن ها دقت بالایی داشته باشید تا افراد سودجو روغن های مصنوعی را به جای روغن های طبیعی به شما نفروشند. 

استفاده از مرطوب کننده 

بعد از اینکه پوست خود را به وسیله یک شوینده مناسب شستشو دادید حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید. 

استفاده از ماسک های طبیعی 

ماسک های طبیعی مانند ماسک خیار، ماسک جوانه گندم و غیره برای آبرسانی پوست بسیار عالی می باشند. 

استفاده از لوسیون بعد از حمام 

این مطلب را فراموش نکنید پوست بدن نیز مانند پوست صورت احتیاج به رسیدگی دارد. بعد از حمام حتما از یک لوسیون خوب و مناسب برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. حرفه ای ترین دوره تخليص RNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

نکات و راه حل های برطرف کردن پوست خشک

در اینجا به چند نکته برای رفع خشکی پوست و مراقبت از پوست می پردازیم:

  • افرادی هستند که به دلیل پوستی چرب مجبورند تا از مواد الکلی برای متعادل کردن پوست خود استفاده کنند.  این افراد بعد از مدتی پوستشان خشک می شود بهتر خوددرمانی کنار گذاشته و به یک پزشک متخصص مراجعه کنید؛
  • استفاده از ویتامین E و گروه ویتامین های B می تواند به جلوگیری از خشکی پوست کمک کند. استفاده از جوانه گندم هم به صورت ماسک و هم به صورت خوراکی برای پوست شا بسیار مفید می باشد؛
  • از دستمالی کردن پوست خود دوری کنید، تا جایی که امکان دارد پوست خود را مرطوب نگه دارید؛
  • استفاده از تغذیه مناسب می تواند برای سلامتی بدن و همچنین پوست شما عالی باشد. غذا های چرب پوست را تخریب می کند، پس سعی کنید از غذا های چرب دوری کنید. مواد قندی به خصوص قند های مصنوعی نیز موجب کدر شدن پوست می شود، از این موارد نیز دوری کنید. موارد نام برده به خوبی شما را در زمینه راه حل های برطرف کردن پوست خشک راهنمایی می کند.
50% تخفیف ( رزرو کنید)