روتین مراقبت از پوست چگونه باید باشد؟

روتین مراقبت از پوست چیست؟ روتین مراقبت از پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که تمامی افراد به خصوص خانم ها باید بدان عمل کنند. انجام روتین پوستی تا حد زیادی می تواند به داشتن پوستی سالم و زیبا به شما کمک کند. پوست شما سن شما را نشان می دهد، بنابراین اگر پوستی شاداب و زیبا داشته باشید سنتان کمتر نشان می دهد. اما برای  داشتن پوستی سالم باید کارهای روتین مراقبت از پوست را انجام داد. در اینجا می خواهیم بهترین روتین مراقبت از پوست که می تواند زیبایی را به شما هدیه دهد را معرفی می کنیم.

در ابتدا باید بگوییم برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست خوب باید در درجه اول مراحلی که برای آن در نظر گرفته شده است را به خوبی و به دقت انجام دهیم در این صورت یک روتین مناسب داریم و میتوانیم انتظار نتایج خوب هم داشته باشیم.حرفه ای ترین دوره بیوتراپی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

مهم ترین روتین مراقبت از پوست چیست؟

پاکسازی پوست یکی از مهم ترین ارکان داشتن یک پوست خوب می باشد. یعنی اینکه شما قبل از آنکه از هر کرمی استفاده کنید باید پوستی پاکیزه داشته باشید تا کرم های مورد استفاده بر روی آن اثر بگذارد. بنابراین شما برای داشتن یک روتین خوب در ابتدا یک پاکسازی سطحی و در صورتی که پوست چربی دارید از فیشیال هر دو ماه یکبار استفاده کنید.

 با انجام فیشیال پوست شما به طور عمقی پاکسازی می شود و تاثیرات شگفت انگیزی را به شما نشان می دهد. یادتان باشد برای پاکسازی سطحی پوست خود از فوم های مخصوص شستشوی صورت و یا ژل های مخصوص پوست خود استفاده کنید. همچنین برای شفافیت بیشتر پوست خود می توانید از ماسک های ماده و یا ماسک های خانگی استفاده کنید.

 ایجاد تعادل در پوست و همچنین روتین مراقبت از پوست از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین بعد از پاکسازی این کار را با استفاده از تونر های مخصوص انجام دهید. این کار یک مزیت خوب دیگری نیز برای پوست شما دارد و آن این است که آرایش شما به خوبی بر روی پوست می نشیند و به عبارتی ماسیده نمی شود.حرفه ای ترین دوره آموزش مهارت های پزشکی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

ایجاد تعادل در ph پوست

بعد از اینکه پوست خود را پاکسازی کردید از تونر استفاده کنید. استفاده از تونر دارای مزایایی می باشد مانند:

  • اسیدیته پوست شما را به حالت نرمال در می آورد، یعنی پوست شما را که بعد از مصرف لوازم آرایشی از شوینده استفاده شده را به حالت نرمال در می آورد. 
  • تونر یک نوع پاکسازی پوست نیز برای شما انجام می دهد مثلا اینکه به لایه های عمقی پوست شما نفوذ می کند و سبب پاکسازی عمقی در پوست شما می شود. 
  • منافذ باز پوست را می بندد.
  • خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی دارد.

اگر پوست شما حساس است و زود دچار قرمزی می شود با استفاده از تونر می توانید قرمزی و التهاب  آن را رفع کنید. تونر ها در انواع و  برند های مختلف در بازار وجود دارند یادتان باشد از محصولات و برندهای معتبر استفاده کنید. حرفه ای ترین دوره تخليص RNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

نکته مهمی که باید در مورد آن بدانید این است که تونر را به روی گونه های و پیشانی خود مالیده و ماساژ دهد و مراقب باشید هرگز تونر را به دور چشم نزنید. 

  • استفاده از سرم های حاوی ویتامین سی یکی از مهم ترین مراحل روتین مراقبت از پوست می باشد. ویتامین سی از جمله ویتامین های لازم و ضروری برای سلامت و جوان سازی پوست به شمار می رود. اما اگر این ویتامین به صورت موضعی بر روی پوست مصرف شود تاثیری فوق العاده دارد. همچنین  برای روتین مراقبت از پوست استفاده از سرم ویتامین سی که مزیت آن جلوگیری از پیری  زودرس  است پیشنهاد می شود.

در بعضی مواقع از آمپول های ویتامین سی نیز به جای سرم های ویتامین سی استفاده می شود. استفاده تزریقی ویتامین سی جذب بسیار خوبی دارد و برای کسانی که از کمبود ویتامین سی شدید رنج می برند بسیار موثر تر می باشد.

  • استفاده از مرطوب کننده و آبرسان امری ضروری برای پوست محسوب می شود. پوست ما در اثر استفاده از آب و انواع شوینده ها و لوازم آرایشی خشک و شکننده می شود پس باید از یک مرطوب کننده و آبرسان خوب برای این کار استفاده شود. کرم دور چشم را فراموش نکنید زیرا پوست دور چشم بسیار حساس است و چین و چروک های آن بعد از سن سی سالگی نمایان می شود بنابراین با استفاده از یک کرم دور چشم خوب می توانید این روند را کند کنید.

 از مرطوب کننده ای که برای پوست صورت استفاده میکنید برای دور چشم استفاده نکنید. پوست دور چشم بسیار حساس است بنابراین از مرطوب کننده های خاص خود استفاده شود. یکی از روتین مراقبت از پوست استفاده از کرم دور چشم  می باشد که بسیار اهمیت دارد. برای مرطوب کردن دور چشم از انگشت خود استفاده کنید و هرگز دست خود را بر روی پوست نکشید.  

  • حالا نوبت به کرم ضد آفتاب می رسد. اثرات معجزه آسای استفاده از کرم ضد آفتاب را هیچگاه فراموش نکنید. با استفاده از کرم ضد آفتاب می توانید روند پیری پوست را سال ها به عقب بیندازید. دلیلش این است که نور خورشید دارای اشعه یو وی می باشد و این اشعه برای پوست بسیار مضر بوده و نه تنها موجب ایجاد بیماری های پوستی می شود بلکه سبب ایجاد چین و چروک نیز می گردد.
  •  همچنین نور آفتاب باعث ایجاد لک بر روی پوست شما می گردد بنابراین توصیه میشود برای روتین مراقبت از پوست در طول شبانه روز هر 3 ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

بعضی از افراد گمان می کنند که کرم ضد آفتاب را تنها باید در زیر نور خورشید استفاده کرد، باید بگوییم این گمان بسیار اشتباه است و نور خورشید در داخل خانه شما نیز وجود دارد و می تواند به پوست شما آسیب برساند پس آن را در داخل خانه نیز استفاده کنید.

توصیه می شود برای روتین مراقبت از پوست ، از کرم های ضد آفتاب بدون رنگ استفاده شود زیرا اثر بخشی بیشتری دارد و در ضمن می توانید به مقداری بیشتری بر روی پوست استفاده کنید. 

  • بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب می توانید از هر گونه لوازم آرایشی استفاده کنید. در ابتدا از کانسیلر و بعد کرم پودر، فراموش نکنید از برند های معتبر و حاوی آبرسان استفاده کنید. تمام مراحلی که برای شما بیان کردیم یک روتین مراقبت از پوست خیلی خوب محسوب می شود. و با رعایت آن می توانید پوستی درخشان و جوان و شاداب داشته باشد.حرفه ای ترین دوره تخليص DNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.
50% تخفیف ( رزرو کنید)