روش های نگهداری پوست پس از حمام چیست؟

پوست یکی از مهم ترین سرمایه برای افراد به خصوص خانم ها به شمار می آید. رسیدگی و توجه به پوست مخصوصا روش های نگهداری پوست پس از حمام نیاز به کمی آگاهی دارد که خوشبختانه با انجام سرچ در گوگل شما می توانید هر آنچه در مورد روتین پوستین و داشتن یک پوست خود در نظر دارید را جستجو کنید. برای نگهداری از پوست خود حتما نیازی به خرید کرم های گران قیمت نیست و شما با انجام یک سری کارهای روزانه می توانید به پوستی سالم و ایده آل برسید. جهت شرکت در حرفه ای ترین دوره فیشیال با مشاورین ما در آموزشگاه بهفرنیا در ارتباط باشید.

روش های نگهداری پوست پس از حمام چگونه است؟

ما در بدن خود دارای انواع پوست هستیم بدین معنی است که پوست صورت با پوست دست، گردن و دیگر نقاط بدن متفاوت است. بنابراین نگهداری و مراقبت از آن نیز با توجه به حساس بودن هر کدام صورت می گیرد. پوست صورت یکی از حساس ترین پوست ها در بدن می باشد و انجام روتین پوستی مخصوصا روش های نگهداری پوست پس از حمام برای آن از ضروریات است. 

حمام کردن یکی از کارهایی است که به شما در داشتن پوستی سالم کمک خواهد کرد. اما در مقابل آن استفاده از مواد شوینده و آب موجب خشکی در پوست می شود و نگهداری پوست بعد از حمام بسیار توصیه می گردد. در اینجا می خواهیم روش های نگهداری پوست پس از حمام را نام برده و برای شما شرح دهیم.

7 نمونه از روش های نگهداری پوست پس از حمام

استفاده از آب گرم

اولین نمونه برای روش های نگهداری پوست پس از حمام توجه به درجه و شدت آب گرم است. متاسفانه برخی افراد در هنگام حمام کردن از آب داغ استفاده می کنند که می تواند منجر به آسیب جدی به پوست شود. اگر شما عادت به حمام طولانی دارید، استفاده از آب داغ می تواند بسیار مضر باشد، زیرا آب داغ سبب می شود گردش خون در بدن به شدت افزایش یابد. حرفه ای ترین دوره کمک پرستار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

گردش خون بالا موجب التهاب پوست و مویرگ ها می شود و در نتیجه شما باید منتظر عوارضی مانند خارش پوست، اگزما، پوسته پوسته شدن و پیری زودرس باشید. بنابراین قبل از حمام کردن حتما میزان گرمای آب را تنظیم کرده و آن را به حد تعادل در آورید، استفاده از آب ولرم می تواند به شادابی پوست شما منجر شود زیرا رطوبت پوستان را حفظ می کند. 

استفاده از مواد شوینده مناسب 

امروزه مواد شوینده با برندهای مختلف در بازار موجود می باشد. بنابراین تصمیم گیری در مورد انتخاب هر کدام از آنها کاری مشکل است. بدین ترتیب شما باید به دنبال مواد شوینده ای باشید که کمترین آسیب را به پوست شما بزند. مواد شوینده ای که دارای عطر و اسانس باشد موجب ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست می گردد. البته اگر شما پوست حساسی دارید یا دارای بیماری آلرژی هستید، این مورد در شما بیشتر می باشد. حرفه ای ترین دوره تخليص DNA را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

به خصوص پوست صورت جزو قسمت هایی از بدن است که مواد صابونی به آن آسیب می رساند، پس باید به دنبال شوینده ای مناسب که PH پوست شما را تحریک کند باشید. بهتر است از لیف برای شستشوی صورت خود استفاده نکنید، زیرا به مرور زمان باعث ایجاد چروک های ریز روی صورت شما می شود. استفاده از یک شوینده مناسب برای نوع پوست شما امری ضروری در مورد روش های نگهداری پوست پس از حمام به حساب می آید. 

استفاده از حوله های نخی

یکی از روش های نگهداری پوست پس از حمام استفاده از حوله های نخی است. بهتر است حوله بدن و صورتتان جدا باشد، بدین ترتیب که حوله صورت با توجه به حساس بودن پوست صورت باید نرم و لطیف باشد ولی پوست بدن نیاز به حوله خیلی نرم ندارد. 

در ضمن طرز استفاده از حوله نیز جز نکاتی است که باید رعایت شود. حوله صورت را به هیچ عنوان روی پوست صورت خود نکشید بلکه آن را روی پوست گذاشته و بردارید و این کار را چندین بار انجام دهید. بسیار توصیه می شود که از حوله های با الیاف طبیعی برای خشک کردن پوست صورت استفاده شود. 

بلافاصله بعد از حمام پوست صورت و بدن خود را مرطوب کنید

یکی از انواع روش های نگهداری پوست پس از حمام حمام کردن موجب خشکی پوست می شود پس بهترین کار بعد از حمام برای داشتن پوستی سالم وشاداب مرطوب کردن آن است. اگر دارای هر نوع پوستی هستید فرقی ندارد و استفاده از یک مرطوب کننده و یا لوسیون از ضروریات داشتن پوستی سالم می باشد. لوسیون های مرطوب کننده با برندهای مختلف و گران قیمت در بازار وجود دارند ولی نیازی به تهیه این محصولات نیست و شما می توانید از یک برند معمولی و ساده برای شادابی پوست خود بعد از حمام استفاده کنید. حرفه ای ترین دوره پاکسازی پوست را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

استفاده از سرم ویتامین C

استفاده از سرم هایی مانند ویتامین سی به سلامت و جوان سازی پوست مخصوصا برای روش های نگهداری پوست پس از حمام بسیار کمک میکند. شما می توانید ویتامین سی را هم به صورت خوراکی و هم به صورت قطره روی پوست خود ماساژ دهید. یکی دیگر از دلایل استفاده از سرم ها بعد از حمام این است که منافذ پوست باز شده و احتمال ورود هر گونه آلودگی به داخل منافذ وجود دارد، با این کار منافذ پوست بسته شده و پوستتان پاکیزه می ماند.

استفاده از ماسک های صورت

ماسک های صورت به طور آماده وجود دارند ولی بهتر است خودتان در منزل ماسک صورت درست کنید و روی پوست خود بگذارید. ماسک ها به شادابی و روشن کردن پوست شما بسیار کمک می کنند. استفاده از ماسک های صورت بعد از حمام اثر گذاری بیشتری دارد زیرا پوست شما کاملا تمیز است و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. 

استفاده از کرم ضد آفتاب

اگر میخواهید چندین سال جوانتر به نظر برسید یک راه عالی برای روش های نگهداری پوست پس از حمام وجود دارد، استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند این تضمین را به شما بدهد. برخی از کرم های ضد آفتاب دارای مرطوب کننده هستند بهتر است از این محصولات استفاده شود. کرم ضد آفتاب تنها مختص پوست صورت نیست و شما می توانید برای دست و در گر نقاط بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند استفاده شود. حرفه ای ترین دوره كارشناس پژوهش در علوم پايه را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

پوست گردن را فراموش نکنید

پوست گردن نیز مانند پوست صورت بسیار حساس بوده و باید به شادابی آن اهمیت بیشتری دهید. یکی از روش های محافظت از پوست گردن بعد از حمام ماساژ داد آن توسط لوسیون می باشد. ماساژ دادن سبب می شود گردن خود در آن بیشتر شده و از پیری زودرس آن جلوگیری شود. 

اهمیت دادن به پوست بعد از حمام و استفاده از روش های نگهداری پوست پس از حمام یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. یادتان باشد برای سلامت پوست خود از محصولات معتبر استفاده کنید.

50% تخفیف ( رزرو کنید)