وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل چیست؟

وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار چیست؟ مراقبت در منزل یکی از رایج‌ترین روش‌های ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی است که در آن بیماران می‌ توانند با کمک فردی بهتر و سریعتر بهبود یابند و در عین حال بتوانند در محیط خانگی خود با خانواده‌شان باشند. زیرا بیمارستان برای افرادی که سالمند هستند محیط مناسبی نیست و اغلب این افراد دوست دارند در محیط خانه خود باشند. 

حرفه ای ترین دوره آموزش مهارت های پزشکی را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار چگونه است؟

در مراقبت از چنین کاندیدایی، از افرادی به نام کمک بهیار استفاده می کنند، کمک بهیاران نقش مهمی در تأمین نیازهای بیمار در منزل دارند. وظایف کمک بهیار در مراقبت در منزل شامل ارائه مراقبت شخصی، ارائه دارو، انجام فعالیت‌های روزمره مانند پوشیدن لباس، مراقبت از بهداشت شخصی، تأمین تغذیه مناسب، پوست و مو و نظافت محیط است.

همچنین، کمک بهیاران باید توانایی‌ های لازم برای شناسایی علائم و نشانه‌های بیماری و ارائه گزارش‌های مناسب به پزشکان و خانواده بیمار را داشته باشند. به کل، وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل برای تأمین راحتی و بهبود بیماران بسیار حائز اهمیت هستند. میزان فعالیت کمک بهیار به عوامل مختلفی همچون سن بیمار، شرایط بیمار، میزان هزینه ی داده شده و.. بستگی دارد. همراه سایت بهفرنیا باشید تا به طور کامل با وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل آشنا شوید.

خدمات و وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل

آشنایی با وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار 

قبل از اینکه بخواهیم با وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل آشنا شویم، بهتر است در مورد اینکه بهیار چه افرادی هستند اطلاعاتی کسب کنید.

بهیار یا در اصطلاحات فارسی به معنی کمک و یاری کردن به افراد است. در آیین‌های دینی و فرهنگی ایرانی، بهیار معمولاً به فردی اشاره دارد که به عنوان راهنما و یار برای شخص دیگری شناخته شده است. بهیار می‌ تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله مشاوره، حقوقی، پزشکی و… فعال باشد. 

در مفهوم کمک بهیاری، فردی که به عنوان بهیار انتخاب می‌ شود، با داشتن تجربه و دانش کافی، به فردی که نیاز به کمک دارد، را راهنمایی می‌ کند و در انجام کارهایی که برای او سخت و یا پیچیده هستند، به او یاری می‌ رساند. بهیار می‌ تواند در مواردی همچون مشاوره خانوادگی، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره در زمینه‌های روانشناسی و… به فرد نیازمند کمک کند.

کمک بهیار در منزل معمولاً به فردی اطلاق می ‌شود که برای مراقبت از کسی که نیاز به نگهداری خانگی دارد، استخدام می‌ شود. این فرد می‌ تواند یک پرستار، بهیار، کمک بهیار یا فردی با تجربه باشد که در زمینه مراقبت و نگهداری از افراد مسن، بیماران، کودکان یا افرادی با نیازهای ویژه توانایی های لازم را داشته و بتواند مشکلات بیماران را تا حد زیادی کاهش دهید. 

حرفه ای ترین دوره پرستار سالمند را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

کمک بهیار در منزل به عنوان یک راهکار موثر در مراقبت و درمان افرادی که به دلیل بیماری، سن، ناتوانی یا شرایط دیگر نیاز به نگهداری خانگی دارند، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این نوع مراقبت، به فرد نیازمند این امکان را می ‌دهد که در محیط خانگی خود با حفظ استقلال و حریم شخصی خود، از خدمات پزشکی، مراقبت و نگهداری بهره‌مند شود.

خدمات و وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت و نظارت بر فرد نیازمند

به عنوان مثال، بیمارانی که نیاز به نظارت ۲۴ ساعته دارند، می ‌توانند با استفاده از خدمات کمک بهیار در منزل، تحت نظر یک پرستار و یا بهیار قرار گیرند.

کمک در انجام فعالیت‌های روزمره

بهیار در منزل می‌ تواند به فرد نیازمند کمک کند تا از انجام فعالیت‌های روزمره خود مانند تغذیه، حمام کردن، پوشیدن لباس‌ها، تمیز کردن خانه و … به صورت مستقل انجام دهد.

کمک در مدیریت داروها

فرد نیازمند ممکن است به داروهای مختلف نیاز داشته باشد. کمک بهیار در منزل می‌ تواند به او کمک کند تا داروهای خود را به موقع و درست مصرف کند و از ایجاد هرگونه تداخل دارویی جلوگیری شود.

کمک در سفر به مراکز درمانی

برخی افراد به دلیل شرایط خاص خود، به مراکز درمانی نیاز دارند. کمک بهیار در منزل می‌ تواند به فرد نیازمند کمک کند تا به صورت ایمن و مطمئن به مراکز درمانی سفر کند. 

6 نمونه از وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل

در این قسمت بهفرنیا به بررسی وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل می پردازد، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. کمک بهیار در مراقبت از فرد نیازمند در منزل بسته به شرایط و نیازهای فرد، می ‌تواند شامل وظایف گوناگونی باشد. در زیر به برخی از این وظایف اشاره شده است.

حرفه ای ترین دوره کمک پرستار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

مراقبت از بهداشت شخصی

کمک بهیار در مراقبت از فرد نیازمند مسئولیت مراقبت از بهداشت شخصی او مانند حمام کردن، تغییر لباس، انجام بهداشت دهان و دندان و… را بر عهده دارد.

مراقبت و نظارت بر تغذیه

یکی از وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل  مراقبت از تغذیه فرد است. کمک بهیار مسئولیت مراقبت از تغذیه سالم و مناسب فرد نیازمند را دارد. او باید مطابق با دستور پزشک و مشاور تغذیه، غذاهایی با ارزش غذایی مناسب برای فرد نیازمند تهیه کند و نظارت کند که فرد نیازمند به درستی آن‌ها را مصرف کند.

6 نمونه از وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت و نظارت بر داروها

کمک بهیار باید داروهای فرد نیازمند را به موقع و به درستی به او دهد و در صورت ایجاد هرگونه عوارض جانبی، به پزشک اطلاع دهد.

کمک به فرد نیازمند در تمرینات فیزیکی

برخی افراد به دلیل شرایط خاص خود، به تمرینات فیزیکی نیاز دارند. کمک بهیار مسئولیت کمک به فرد نیازمند در انجام تمرینات فیزیکی مناسب و بر اساس دستورات پزشک را دارد.

مراقبت از محیط زندگی

کمک بهیار باید محیط زندگی فرد نیازمند را تمیز کند و در صورت لزوم، از خدمات شرکت‌های تمیز کننده استفاده کند تا یک محیط سالم و بهداشتی برای فرد نیازمند برقرار شود.

رفتار با فرد نیازمند

کمک بهیار باید به صورت مهربان و احترام‌آمیز با فرد نیازمند رفتار کند و تلاش کند که او حس خوبی از خدمات ارائه شده داشته باشد.

در کل، کمک بهیار در مراقبت از فرد نیازمند در منزل باید به صورت جامع و گسترده باشد و همه وظایف لازم برای مراقبت و نگهداری از فرد نیازمند را پوشش دهد.

حرفه ای ترین دوره کمک بهیار را می توانید در آموزشگاه بهفرنیا با دریافت مدرک معتبر بگذرانید.

اهمیت شناخت وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار

خدمات بهداشتی و پزشکی توسط کمک بهیار در منزل جزو یکی از مهم ترین خدمات در بازار است که امروزه به دلیل شاغل بودن بسیاری از افراد خانواده استفاده از آن بسیار مهم و حیاتی است. کمک بهیار با توجه به نیازهای فردی بیمار و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها باعث افزایش کیفیت زندگی بیمار در حالت بستری در منزل می‌شود. بهفرنیا در این مقاله به وظایف کمک بهیار در مراقبت از بیمار در منزل پرداخت تا شما مخاطبان اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید.

50% تخفیف ( رزرو کنید)